ائتلاف فتح، حمله راکتی به شرکت آمریکایی در بصره را محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ائتلاف فتح ضمن محکومیت حمله راکتی به یک شرکت نفتی آمریکایی در جنوب عراق، بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از شرکت های فعال در این بخش تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری، دبیرکل سازمان بدر بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، حمله راکتی به شرکت نفتی هالبرتون آمریکا در منطقه برجسیه در استان مرزی بصره در جنوب عراق را محکوم کرد.

ائتلاف تحت رهبری عامری در بیانیه خود در این باره آورده است: با نگرانی عمیق و نارضایتی شدید، اخبار حاکی از اقدام یک گروه خرابکار در حمله به تاسیسات نفتی ما با هدف قرار دادن یکی از شرکت های فعال در منطقه برجسیه در بصره را دنبال کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که این اقدامات مجرمانه و خرابکارانه که باعث خسارت های سنگین به اقتصاد عراق و تخریب سیستماتیک طرح های توسعه صنعت نفت منجر شده را محکوم می کنیم، از دستگاه های امنیتی و نهادهای ذی ربط می خواهیم که همه تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از شرکت های فعال، تامین محیط امن برای توسعه این بخش مهم و حساس و تعقیب این گروه های خرابکار که به دنبال آسیب رساندن به عراق و اعمال شدیدترین مجازات در حق آنها را اتخاذ کنند.

در همین حال، احمد الاسدی، سخنگوی ائتلاف فتح نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: تعرض به شرکت های نفتی و تاسیسات اقتصادی یک اقدام خرابکارانه و محکوم است که هدف از آن آسیب رساندن به اقتصاد عراق، بی ثبات کردن امنیت و ایجاد محیط اقتصادی ناامن است؛ دستگاه های امنیتی باید ضمن اتخاذ شدیدترین تدابیر امنیت و ایمنی برای شهروندان و شرکت ها و افراد فعال، این گروه ها را تعقیب و شدیدترین مجازات را در حق آنها اعمال کنند.

این در حالی است که پیشتر هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که برخی افراد قانون شکن اقدام به شلیک سه راکت کاتیوشا کردند که به نزدیکی دفتر شرکت نفتی هالبرتون در منطقه برجسیه اصابت نمودند، تاکید کرد که نیروهای امنیتی در استان بصره در تعقیب آنها هستند.

رسانه امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه خود همچنین اعلام کرد که یک سکوی پرتاب راکت با 11 راکت شلیک نشده نیز در جاده ارتباطی میان مناطق الزبیر - الشعیبه در همان استان بصره پیدا و خنثی شده در حالی که هیچ گونه خسارتی به دنبال نداشته است.

کد خبر 258399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha