تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های عراقی و تمدید 30 روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه آمریکا جزئیات مربوط به تحریم برخی افراد و نهادها به اتهام نقض حاکمیت عراق و همچنین تمدید معافیت این کشور از تحریم های علیه ایران را اعلام کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با تحریم برخی افراد و نهادها به اتهام نقض حاکمیت عراق و همچنین تمدید معافیت این کشور از تحریم های علیه ایران بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

آمریکا درج 20 فرد و نهاد که حاکمیت عراق را نقض می کنند و از اقتصاد عراق برای انتقال پول به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سوء استفاده می کنند را اعلام کرد.

نهادها و افراد درج شده امروز به نفع سپاه پاسداران در تکیه عراق بر واردات برق از ایران کار می کنند.

بر اساس چشم پوشی از تحریم ها که آمریکا صادر کرده، به عراق اجازه داده می شود وارد معاملات مالی مربوط به واردات برق از ایران شود و هدف از این چشم پوشی نیز که آمریکا امروز آن را تمدید می کند، رفع نیازهای فوری ملت عراق در زمینه انرژی است.

درج این افراد و نهادها تایید می کند که آمریکا از سوء استفاده طرف های ایرانی از معاملات انجام شده بر اساس چشم پوشی از تحریم ها نمی گذرد و به تمرکز بر مجازات افرادی که از این چشم پوشی به نفع سپاه پاسداران یا دیگر گروه های درج شده بهره برداری می کنند، ادامه خواهیم داد.

عراق سرشار از منابع طبیعی است و از توانایی کاهش تکیه بر انرژی ایران برای امنیت عراق و رفاه ملت آن برخوردار است.

آمریکا به صورت منظم با دولت عراق در رابطه با امنیت انرژی همکاری می کند و ما از اقدامات کاهش دهنده تکیه انرژی عراق بر ایران پشتیبانی می کنیم.

به دنبال یک راه حل سریع برای فرآینده تشکیل دولت عراق و همکاری با یک دولت پایبند به تحقق امنیت شایسته ملت عراق هستیم.

کد خبر 257658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha