عوامل کمکی به الزرفی برای کسب رای اعتماد از مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان مجلس عراق از وجود سه عامل برای نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور جهت کسب رای اعتماد از مجلس خبر داد.

به گزارش کردپرس، علاء الربیعی، عضو مجلس نمایندگان عراق از هم پیمانی سائرون در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم تاکید کرد که سه عامل به عدنان الزرفی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال این کشور کمک می کنند تا برای کابینه پیشنهادی خود از مجلس رای اعتماد بگیرد.

این نماینده هم پیمانی سائرون متشکل از جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و هم پیمانان آن، در این باره اظهار داشت: سه عامل هستند که برای رای اعتماد به دولت نخست وزیر مکلف، کمک می کنند و به جریان های سیاسی فشار می آورند؛ یکی از آنها نیز چالش های سیاسی و امنیتی است.

الربیعی در ادامه نیز تصریح کرد: بحران ویروس کرونا عامل دوم است و علاوه بر آن نیز، عامل سوم ناکامی جریان های شیعه در متحد ساختن تصمیم و دیدگاه خود و دستیابی به توافق در رابطه با انتخاب نامزد نخست وزیری می باشد.

از سوی دیگر، فالح الزیادی، عضو مجلس نمایندگان عراق از ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی نیز در گفت و گو با بغداد الیوم اظهار داشت: نخست وزیر مکلف همزمان با چالش های سیاسی، اپیدمیک، امنیتی و اقتصادی روبرو است.

الزیادی ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که چالش های مذکور یک عامل انگیزشی برای جریان های سیاسی در راستای تسریع در پشتیبانی از تشکیل دولت جدید عراق باشد، افزود: به دلیل بحران های پی در پی پیش روی کشور، دولتی که الزرفی برای تشکیل آن تلاش می کند، یک دولت اضطراری و نجات خواهد بود.

یادآور می شود که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق سه شنبه هفته گذشته در کاخ السلام شهر بغداد و در حضور محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی و مدحت محمود، رئیس دادگاه فدرال این کشور، عدنان الزرفی، استاندار پیشین نجف اشرف و رئیس فراکسیون پارلمانی ائتلاف نصر را مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال کرد با این حال، این اقدام وی مخالفت و اعتراض برخی جریان های شیعه و در راس آنها ائتلاف های فتح به رهبری هادی عامری و دولت قانون به رهبری نوری مالکی را به دنبال داشت.

کد خبر 257575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha