رهایی قاتل جوان بانه ای از کابوس 5 ساله طناب دار

سرویس کردستان- معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از رهایی قاتل بانه ای از طناب دار پس از 5 سال خبر داد .

برجعلی برهان پناه در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، اظهارکرد: در خرداد ماه سال 1393 در شهرستان بانه یک فقره قتل عمد صورت مي گيرد که پس از طی مراحل دادرسی در سال 1394حکم قصاص نفس در دادگاه كيفري يك استان كردستان صادر و آماده اجراي حكم مي گردد .

وی افزود : در نهایت پرونده به شعبه چهارم صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان بانه جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع مي گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ 24/ 12/ ۱۳۹۸ در دفترخانه اسناد رسمي شهرستان بانه خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

برجعلی برهان پناه گفت: این پرونده يازدهمين پرونده قتل عمد بود که با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف كردستان افزود : این حرکت اولیای دم حرکت ارزشی و الهی است و ثواب این عمل در پیشگاه خدای متعال محفوظ خواهد بود.

برهان پناه با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف است از اقدام انسان‌دوستانه خانواده آن مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، تقدیر کرد.

کد خبر 256890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha