اسکان هزار و ۲۰۰  مسافر گرفتار در جاده های برفی کردستان توسط هلال احمر

سرویس کردستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی 48 گذشته یک هزار و 200 نفر از هموطنان که به دلیل بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی سطح استان گرفتار شده بودند، اسکان اضطراری شده و توسط امدادگران اقلام امدادی و تغذیه اضطراری میان آنان توزیع شد.

به گزارش کرد پرس، پیام جلالی گفت: در پی بارش ۴۸ ساعته برف سنگین در استان کردستان و بسته شدن راه های مواصلاتی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از هموطنانمان از این حادثه متاثر شدند که به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آنها توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد.

وی اظهار کرد: ۴۵ حادثه منجر به رهاسازی، امدادرسانی به ۹ مادر باردار و انتقال به مراکز درمانی و ۱۶ فقره تصادف جاده‌ای که بیشتر آنها واژگونی خودرو بود در این مدت توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر پوشش داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال امر کردستان با بیان اینکه با وجود بسته بودن محورهای مواصلاتی استان، اسکان اضطراری مسافران نیز در استان انجام گرفت، افزود: در این مدت یک هزار و ۲۰۰ مسافر در شهرهای مختلف به ویژه سنندج و سقز اسکان یافتند.

جلالی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت گذشته 3 هزار پرس غذای گرم، ۴۶۰ بسته غذایی اضطراری، هزار و ۲۵۰ تخته پتو، 2 هزار بسته بسکوییت، ۵۰۰ بسته خرما و ۵۰۰ عدد آب مدنی در بین آن‌ها توزیع شد.

وی یادآور شد: در این مدت ۵۰ تیم امداد و نجات از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان شامل ۲۵۲ نفر از پرسنل، امدادگران داوطلب و کارکنان این جمعیت به همراه 4 تیم آفرود در سقز و بانه مشغول خدمات‌رسانی بودند.

کد خبر 25675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha