مسعود بارزانی: بغداد باید به قربانیان بمباران شیمیایی و انفال غرامت پرداخت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه، این فاجعه را زخمی فراموش ناپذیر برای کردها توصیف و تاکید کرد که دولت مرکزی عراق باید به قربانیان بمباران شیمیایی و نسل کشی انفال غرامت پرداخت کند.

به گزارش کردپرس، سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) گزارش داد که مسعود بارزانی رهبر این حزب در سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه، پیامی را در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر، منتشر کرده است.

بارزانی در این پیام آورده که بمباران شیمیایی حلبچه ادامه جنایات و فجایعی بود که دشمن برای نابودی و حذف کردها انجام داد و قربانی شدن و مظلومیت حلبچه شهید، جهانیان را از مصائب و دردهای کردها آگاه کرد.

وی بمباران شیمیایی حلبچه را زخمی عمیق برای کردها توصیف و تاکید کرده که کردها حق دارند خواستار دریافت غرامت از دولت مرکزی عراق شوند و لازم است که دولت عراق نیز بیش از نسبت به رسیدگی به این موضوع اهمال و کوتاهی نکرده و باید به قربانیان بمباران شیمیایی و انفال خسارت پرداخت کند.

شهر حلبچه 32 سال پیش و در چنین روزی 26 اسفند / 16 مارس، از سوی رژیم بعث صدام هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و 5 هزار تن از ساکنین آن طی ساعات اولیه حمله جان باخته و هزاران تن دیگر دچار مصدومیت های شیمیایی مادام العمر شدند.

در همین حال امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در اقلیم کردستان و ثبت یک مورد مثبت در استان حلبچه و همچنین جلوگیری از سرایت بیشتر آن و با توجه به منع تردد در شهرها و استان های اقلیم، برگزاری مراسم های سی و دومین سالروز بمباران شیمیایی حلبچه و گرامیداشت قربانیان آن لغو شده است و به نصب بنر و پلاکارد به این مناسبت اکتفا می شود.

کد خبر 256661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha