ترامپ کردها را قربانی کرد/ با کردهای سوریه و ترکیه احساس همدردی می کنم

سرویس جهان- اسلاوی ژیژک، فیلسوف و منتقد معرف اسلونیایی می گوید من با کردهای سوریه احساس همدردی می کنم، ترامپ آنها را قربانی کرد.

به گزارش کردپرس، اسلاوی ژیژک، فیلسوف و منتقد اسلونیایی در تازه ترین مصابه خود که با مجله اسپکتاتور صورت گرفت، رها شدن کردهای سوریه در مقابل حمله ترکیه از سوی آمریکا را بدترین رفتار با کردها توصیف کرده است.

او ترامپ را عامل اصلی خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه دانست و تصمیم او برای خروج از این منطقه را که حمله ترکیه به کردها نیز به دنبال داشت، مصیبت بارترین تصمیم رییس جمهور کنونی آمریکا توصیف کرد.

ژیژک به مجله اسپکتاتور گفت: او کردها را قربانی کرد. او رفتار دیگر کشورها مانند روسیه و ترکیه را در برابر کردهای سوریه نادرست خواند و گفت: همه می خواهند کردها را در شمال سوریه تحت فشار قرار دهند. من با آنها کاملا همدرد و همراه هستم.

این فیلسوف اسلوونیایی با این حال کردهای عراق را « محافظه کار» خواند و گفت:« نسبت به کردهای شمال عراق که محافظه کارترند چنین احساسی ندارم.»

ژیژک افزود: کردهای جنوب شرق ترکیه و کردهای شمال شرق سوریه محافظه کار نیستند به همین دلیل، با آنها احساس همدردی می کنم.

وی هشدار داد با خروج آمریکا زمینه برای یکه تازی ترکیه و روسیه فراهم شده است که به گفته او در نهایت، از بین بردن اروپا را می خواهند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 256565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha