وزارت خارجه عراق: حمله به اردوگاه تاجی، مبارزه با تروریسم را تضعیف می‌کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت حمله راکتی اخیر به اردوگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی، آن را یک اقدام خصمانه در راستای تضعیف مبارزه با تروریسم برشمرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور بعد از ظهر نج شنبه با صدور بیانیه ای، حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به اماکن استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش در اردوگاه نظامی تاجی در 30 کیلومتری شمال شهر بغداد که 15 کشته و زخمی بر جای گذاشت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه هر گونه نقض و شکاف امنیتی علیه منافع کشورهای دوست یا مواضع امنیتی و نظامی آنها در عراق از جمله حمله به پایگاه تاجی که مربیان و مشاوران در چارچوب نیروهای ائتلاف بین المللی برای ارائه کمک و پشتیبانی از نیروهای امنیتی ما را در خود جای داده را محکوم و تقبیح می کند، حمله ای که کشته شدن سه تن از نیروهای ائتلاف و زخمی شدن شمار دیگری را در پی داشت.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین آورده است: وزارتخانه بر این باور است که این حمله، یک اقدام خصمانه است که تلاش های مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند و زمینه را برای بازگشت عناصر داعش و انجام عملیات تروریستی به ضرر امنیت شهروندان فراهم می سازد.

این وزارتخانه در ادامه نیز یادآور شد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور داده تحقیقات فوری برای شناسایی طرف های عامل حمله راکتی به اردوگاه نظامی تاجی به عنوان یک اقدام خصمانه و خطرناک انجام شود تا آنها تحت تعقیب قرار گیرند سپس دستگیر و تحویل نهاد قضایی داده شوند.

وزارت خارجه عراق در پایان این بیانیه نیز ضمن تاکید بر این که با مقامات امنیتی مسئول انجام تحقیقات، این مسئله را برای شناسایی عاملان حمله راکتی به اردوگاه تاجی دنبال می کند، بار دیگر بر مخالفت خود با اقدامات این چنین و محکومیت آن تاکید کرده و خاطر نشان ساخت که عراق به تلاش های خود در مبارزه با تروریسم، نابودی عناصر باقی مانده آن و مقابله با همه تهدیدهای علیه امنیت ادامه می دهد.

این در حالی است که ائتلاف بین المللی ضد داعش بامداد امروز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که نزدیک به 18 راکت کاتیوشا به اردوگاه نظامی تاجی اصابت کرده و نیروهای امنیتی عراق نیز یک کامیون مجهز به راکت را در فاصله چند مایلی اردوگاه پیدا کردند، اذعان کرد که در نتیجه این حمله، سه تن از نیروهای آن جان خود را از دست دادند و نزدیک به 12 نیروی دیگر نیز زخمی شدند در حالی که به همراه نیروهای عراقی در حال تحقیق در رابطه با حمله می باشد.

به دنبال آن نیز فرماندهی عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور دستور داده تحقیقات فوری برای شناسایی طرف های عامل حمله راکتی به اردوگاه نظامی تاجی و پس از آن نیز، تعقیب، دستگیری و تحویل آنها به نهاد قضایی انجام شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که کشته شدن سه تن از نیروهای ائتلاف بین المللی و زخمی شدن شمار دیگری از این نیروها در حمله راکتی به اماکن استقرار آنها در اردوگاه تاجی، یک چالش امنیتی بسیار خطرناک و یک اقدام خصمانه به شمار می آید، خاطر نشان ساخته بود که تدابیر قاطعی اتخاذ کرده و با هر گونه حمله به اردوگاه ها و پایگاه های نظامی به شدت مقابله خواهد کرد.

نهاد ریاست جمهوری عراق نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای، ضمن محکومیت حمله راکتی به اماکن استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی در اردوگاه نظامی تاجی که آن را تروریستی به مثابه هدف قرار دادن این کشور و امنیت آن خواند، بر لزوم انجام تحقیقات کامل برای اطلاع از جزئیات حمله و تعقیب عناصر مسئول آن تاکید کرد و از طرف های مختلف نیز خواست که خویشتندار و آرام باشند و به دولت فدرال اجازه دهند به وظایف امنیتی و حاکمیتی خود عمل کند.

محمد حلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز در بیانیه ای، ضمن محکومیت حمله راکتی به اردوگاه نظامی تاجی و تاکید بر لزوم انجام تحقیقات فوری برای شناسایی، تعقیب و مجازات عامل حمله، از عبدالمهدی درخواست کرد که در قبال هر گونه حمله به اردوگاه ها و پایگاه های نظامی در بر گیرنده نیروهای ائتلاف بین المللی، تدابیر محکم و قاطع اتخاذ کند.

کد خبر 256346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha