کشته و زخمی شدن 15 نیروی ائتلاف بین‌المللی در حمله به اردوگاه تاجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ائتلاف تحت رهبری آمریکا به کشته شدن چند تن از نیروهای خود در نتیجه حمله راکتی به یکی از اردوگاه های نظامی محل استقرار آنها در عراق اذعان کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بامداد امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نزدیک به 18 راکت کاتیوشای 107 میلی متری به اردوگاه نظامی تاجی در 30 کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت عراق اصابت کرده در حالی که نیروهای امنیتی این کشور نیز یک کامیون مجهز به راکت را در فاصله چند مایلی اردوگاه پیدا کردند.

بنا بر آن چه در بیانیه ائتلاف بین المللی آمده، سه تن از نیروهای آن در نتیجه حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به اردوگاه نظامی تاجی، جان خود را از دست دادند با این حال اسامی آنها فاش نمی گردد چرا که ابتدا این مسئله به خانواده هایشان اطلاع داده می شود.

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در بیانیه خود همچنین از زخمی شدن نزدیک به 12 نیروی دیگر در جریان حمله راکتی به اردوگاه نظامی تاجی به عنوان یک اردوگاه عراقی میزبان نیروهای ائتلاف برای ارائه آموزش و مشورت خبر داده و تاکید کرد که این نیروها به همراه نیروهای عراقی در حال تحقیق در رابطه با حمله هستند.

این در حالی است که پیشتر هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای ضمن اعلام این که 10 راکت کاتیوشا به اردوگاه نظامی تاجی اصابت کرده بدون آن که هیچ گونه خسارتی در پی داشته باشد، از کشف یک خودروی حامل سکوی پرتاب راکت به همراه سه راکت شلیک نشده در جنوب منطقه الراشدیه در شمال شهر بغداد خبر داده بود.

با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی گزارش داده بود که بر اساس اطلاعات اولیه، گمان می رود در نتیجه حمله راکتی به اردوگاه نظامی تاجی، دو نیروی این کشور و یک نیروی بریتانیایی جان خود را از دست داده و نزدیک به 12 نیروی دیگر ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز زخمی شدند.

کد خبر 256263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha