میزان مشارکت در انتخابات دوم اسفند به تفکیک استان ها

سرویس کردستان- وزارت کشور امروز میزان مشارکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز دوم اسفند برگزار شد را به تفکیک استان ها منتشر کرد که میزان مشارکت کردستان 32.65 درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس؛ وزارت کشور میزان مشارکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تفکیک استان ها اعلام کرد.

بر اساس جدولی که از سوی وزارت کشور منتشر شده است، تهرانی ها با 26.24 درصد و البرزی ها با 28.41 درصد کمترین میزان مشارکت را در این دوره از انتخابات مجلس داشته اند که کردستان هم با 32.65 درصد پس از این دو استان کمترین میزان مشارکت را در کشور داشته است.

اما در میان استان های کُردنشین بیشترین میزان مشارکت مربوط به ایلامی ها است که با 60.89 درصد پس از استان های کهگیلویه و بویراحمد (70.66) و خراسان جنوبی (66.12) بیشترین میزان مشارکت را در کشور داشته اند.

استان آذربایجان غربی هم با 48.23 درصد در رتبه دوازدهم و استان کرمانشاه با 42.85 درصد در رتبه بیست و سوم میزان مشارکت قرار دارند.

به طور کلی بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور، میزان مشارکت ایرانی ها در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، 42.57 درصد اعلام شده است.

کد خبر 255381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha