ثبت پنجمین مورد ابتلا به ویروس کرونا در کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی وزارت بهداشت عراق از ثبت یک مورد دیگر ابتلا به ویروس کرونا در استان مورد مناقشه این کشور خبر داده و تاکید کرد که فرد مبتلا در این اواخر از ایران بازگشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت و محیط زیست این کشور شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک مورد دیگر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (COVID-19) در استان مورد مناقشه کرکوک در شمال این کشور به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در بیانیه خود ضمن اعلام این که فرد جدید مبتلا به ویروس کرونا در کرکوک یک مرد 51 ساله است که در این اواخر از ایران بازگشته، تاکید کرد که این شهروند عراقی ابتدا در قرنطینه قرار گرفت و پس از آن نیز کارکنان وزارتخانه از وی آزمایش گرفتند که نتایج آن مثبت بود و به همین دلیل نیز هم اکنون در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری است تا زیر نظر باشد.

البدر در پایان این بیانیه نیز ضمن تاکید بر این که وزارت بهداشت و محیط زیست عراق همه تدابیر لازم برای تعامل با فرد مذکور و افراد در تماس با وی را بر اساس مقررات سازمان جهانی بهداشت اتخاذ کرده، از همه نهادها و شهروندان این کشور درخواست کرد که به توصیه های ستاد بحران این وزارتخانه و کمیته دولتی ویژه مقابله با نسل جدید ویروس کرونا پایبند باشند.

یادآور می شود که بنا بر اعلام وزارت بهداشت و محیط زیست عراق، پیش از این شش مورد ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده بود جایی که نتایج آزمایش های گرفته شده از یک طلبه علوم دینی دارای تابعیت ایرانی در نجف اشرف و همچنین چهار عضو یک خانواده ساکن کرکوک و یک جوان عراقی در بغداد که همه آنها در این اواخر از ایران بازگشته بودند، مثبت بوده است.

در همین حال، مقامات کرکوک نیز در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا، تصمیم گرفتند که همه مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند و برای 15 روز نیز از برگزاری هر گونه مراسم ختم و عروسی گروهی جلوگیری به عمل آید.

بنا بر تصمیم مقامات استان کرکوک، تیم های بهداشتی نیز با همکاری نیروهای مستقر در ایست های بازرسی، به صورت شبانه روزی از افراد ورودی به این استان مورد مناقشه آزمایش خواهند گرفت.

کد خبر 255118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha