جلسه رای اعتماد به دولت علاوی چهارشنبه برگزار می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نایب رئیس مجلس عراق تاکید کرد که جلسه مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور به تعویق افتاده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، حسن کعبی، نایب رئیس اول مجلس نمایندگان این کشور بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که جلسه مجلس برای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید فدرال، چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید عراق ضمن اعلام این که نخستین کابینه مستقل چند دهه اخیر این کشور را بدون مشارکت نامزدهای احزاب سیاسی تشکیل داده، به صورت رسمی از ریاست و اعضای مجلس نمایندگان درخواست کرده بود که برای اعطای رای اعتماد به کابینه پیشنهادی خود، دوشنبه هفته جاری یک جلسه فوق العاده برگزار کنند.

یادآور می شود که علاوی سه هفته پیش از سوی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل کابینه جدید دولت فدرال معرفی شد و بر اساس قانون اساسی این کشور نیز تا دوشنبه هفته آینده (12 اسفند) فرصت دارد کابینه دولت خود را برای جایگزینی دولت کنونی اداره امور کشور به ریاست عادل عبدالمهدی تشکیل دهد و برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

کد خبر 254709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha