گزارش خاصی از تخلف انتخاباتی در کردستان فعلا اعلام نشده است

سرویس کردستان- رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تا این لحظه گزارش خاصی از تخلف انتخاباتی در کردستان فعلا اعلام نشده است

به گزارش کُرد پرس، شهرام ملکی عصر امروز در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روسای هیات‌های بازرسی موظف هستند که به تعداد صندوق‌های ثابت و سیار در شهرها و روستاها بازرس معرفی کنند تا روند صحت و سلامت انتخابات را در آن شعب رصد کنند.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: در سطح استان با هماهنگی که بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت انجام شده است 990 نفر از افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند مشغول بازرسی از شعبات اخذ رای هستند.

وی گفت: با توجه به رصدی که در سطح شهرستان‌ها داشته‌ایم تا این لحظه مشکل و مورد خاصی که روند برگزاری انتخابات را مختل کند، نداشته‌ایم.

ملکی افزود: حضور گسترده مردم ثابت کرده شرایط مطلوب برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و امیدواریم این روند تا پایان مهلت تعیین شده ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر موارد خاصی باشد بازرسین موظف شده‌اند در کوتاه‌ترین زمان موارد را به بازرسان شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی تاکید کرد: گزارش تخلف خاصی که نیاز به رصد داشته باشد تا این لحظه به ما داده نشده است.

ملکی با بیان اینکه تخلفاتی به صورت موردی وجود داشته که بلافاصله رصد و رفع مشکل شده است، گفت: برای جلوگیری از برخی تخلفات خرید و فروش رأی با ثبت عکس از تعرفه به گونه‌ای اعلام کرده‌ایم که با مسالمت افراد را متقاعد کنند که از گرفتن عکس از برگه تعرفه خودداری کنند چرا که این تخلف در قانون به عنوان جرم ذکر نشده است اما توهین به شعور سیاسی مردم است.

وی تصریح کرد: خرید و فروش رأی توهین به شعور سیاسی مردم است و در صورت مشاهده برخورد قاطع خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: در مجموع تا این لحظه تخلف که منجر به اخلال در روند انتخابات شود در کردستان نداشته‌ایم.

کد خبر 254528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha