اعلام مخالفت مالکی با حمله به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر ائتلاف دولت قانون ضمن مخالفت با حمله به سفارتخانه های خارجی در عراق، بر اهمیت تقویت روابط با همه کشورها بر اساس احترام متقابل تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی امروز (دوشنبه) در دفتر خود در شهر بغداد پذیرای جوان لاوندز و تردن دابسون، سفرای استرالیا و نیوزیلند در عراق بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رهبر ائتلاف دولت قانون و سفرای استرالیا و نیوزیلند در بغداد در دیدار خود آخرین تحولات اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مالکی در این دیدار ضمن ارج نهادن به مواضع استرالیا و نیوزیلند در پشتیبانی از عراق و تاکید بر اهمیت تقویت روابط با همه کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک، به وضعیت بحرانی کشورش، پیامدهای فرآیند سیاسی و لزوم تلاش برای برقراری آرامش و جلوگیری از تشدید تنش اشاره کرد.

رهبر ائتلاف دولت قانون در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در منطقه سبز شهر بغداد نیز، مخالفت خود با هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک و سفارتخانه های فعال در عراق را ابراز کرد.

یادآور می شود که هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که پنج راکت کاتیوشا به منطقه سبز در مرکز شهر بغداد اصابت کرده اما هیچ گونه خسارتی به دنبال نداشته است.

با این حال برخی مسئولان آمریکایی در گفت و گو با رسانه های خبری تاکید کردند که از مجموع پنج راکت شلیک شده به سوی منطقه حفاظت شده سبز بغداد، سه راکت به مجتمع سفارت کشورشان اصابت کرده از جمله یک راکت که به سالن غذاخوری مجتمع خورده و در نتیجه آن نیز دست کم یک نفر زخمی شده است.

یک منبع امنیتی عراقی نیز در گفت و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز ضمن تاکید بر این که حمله راکتی به منطقه سبز و سفارت آمریکا در بغداد دست کم سه زخمی بر جای گذاشته اما تاکنون هویت و تابعیت آنها مشخص نشده، خاطر نشان ساخت که بالگردهای آمریکایی اقدام به تخلیه شماری از افراد موجود در داخل سفارتخانه این کشور کردند و به دنبال حمله نیز تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ گردیده و راه های منتهی به سفارتخانه مسدوده شدند.

کد خبر 252607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha