شناسایی ۳ مورد جدید مبتلا به امیکرون در کردستان

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی ۳ مورد جدید ابتلا به امیکرون، شمار مبتلایان به این سویه جدید کرونا در استان به ۴ نفر رسید.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان گفت: تا این لحظه چهار مورد مبتلا به سویه امیکرون در استان شناسایی شده که از این تعداد ۳ مورد مربوط به سنندج و یک مورد آن در بیجار گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی علاوه بر تزریق واکسن باید توصیه های بهداشتی را به شدت رعایت کرد تا از بروز خیزهای بعدی کرونا جلوگیری شود، افزود: مردم همچنان باید مواردی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها با آب و صابون را به دقت رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: تزریق دُز سوم واکسن و تهویه هوای محیط در اماکن سربسته مثل ادارات و مدارس توصیه می‌شود.

اخوان ادامه داد: هر چند هنوز وارد خیز ششم بیماری کرونا نشده ایم، اما اگر اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام نگیرد، این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود.

وی با نگرانی از عادی انگاری در سطح جامعه، یادآور شد: در صورت زیاد شدن مبتلایان به امیکرون، تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد لذا هدف ما پیشگیری قبل از درمان است تا بتوانیم از سرعت انتشار ویروس و افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میرها جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: مانند واریانت‌های قبلی، این نگرانی وجود دارد که این نوع کرونا می‌تواند به گسترش بیماری دامن بزند و سیستم‌های بهداشتی را تحت فشار قرار دهد.

اخوان گفت: راهکار برون رفت از بحران کرونا، پوشش گسترده واکسیناسیون، تکمیل سه دُز و رعایت مستمر شیوه نامه‌های بهداشتی است.

کد خبر 25199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha