بخشش قاتل بعد از تحمل ١٠ سال در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: امسال نوزدهمین پرونده قتل در این استان بعد از ۱۰ سال انتظار به سازش ختم شد و قاتل از قصاص نجات یافت.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۱۳۹۰ فردی به هویت ب- ح مرتکب قتل مرحومه ف – م شده بود که حکم قصاص وی صادر و در شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور نیز تایید و قاتل منتظر اجرای حکم قصاص بود.

او ادامه داد: در راستای اصلاح ذات البین و جلب رضایت اولیای دم مرحومه با تلاش و میانجیگری اعضای شعبه ۳۵ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه در جهت اجرای سنت حسنه گذشت، در نهایت تلاش‌ها منتج به نتیجه شد و با اخذ رضایت از اولیای دم محکوم به قصاص نفس از مجازات قصاص رهایی و حیات دوباره یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سنت حسنه سازش خصومت ها و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند، بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت وسوی سازش سوق داد.

عتباتی به آموزش مهارت‌های رفتاری بین مردم هم تاکید و کنترل خشم را مهمترین مولفه در پیشگیری از جرایم خشن دانست و مردم را به خویشتن داری در مناسبت‌های اجتماعی دعوت کرد.

این پرونده قتل طی امسال نوزدهمین پرونده ای بوده که با مساعدت و همکاری طرفین به سازش ختم شده است.

کد خبر 25108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha