انتقاد از امضای توافق تجاری ترکیه و انگلیس بدون توجه به نقض حقوق کردها

سرویس جهان- روزنامه گاردین نوشت: توافقنامه تجاری هفته گذشته میان ترکیه و انگلیس بدون توجه به ملاحظات معمول درباره نقض حقوق بشر در ترکیه، بویژه دهن کجی آنکارا به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره لزوم آزادی صلاح الدین دمیرتاش، از رهبران کرد ترکیه امضا شده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه گاردین توافقنامه امضا شده میان ترکیه و انگلیس در هفته گذشته را باز شدن دروازه جدیدی برای ترکیه تحت رهبری اردوغان دانست چرا که ترکیه در حال حاضر با مشکلات اقتصادی زیادی روبه روست و امضای توافق چند میلیارد پوندی با انگلیس می تواند فرصتی برای گشایش اقتصادی دولت اردوغان فراهم کند.

با این حال، این روزنامه امضای این توافق را به نوعی نادیده گرفتن ارزش های مورد ادعای انگلیس دانسته است زیرا در حالی که انتقادهای زیادی از مسائل حقوق بشری در ترکیه از جمله نحوه برخورد با کردها مطرح است، در این توافق به اصلاحات ایجاد شده توسط پارلمان انگلیس در مورد لزوم توجه به مسائل حقوق بشری در مراودات مالی با دیگر کشورها توجهی نشده است.

روزنامه گاردین همچنین با اشاره به استفاده ترکیه از جنگ افزارهای ساخت انگلیس در جنگ با کردهای سوریه و دیگر مناطق مورد منازعه، دولت انگلیس به رهبری جانسون را متهم کرده است در تعاملات بین المللی خود فقط به منافع مالی توجه می کند.

کد خبر 2486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha