عبدالله زیدان، هم سلولی دمیرتاش آزاد شد

سرویس ترکیه - عبدالله زیدان نماینده سابق HDP که از 5 سال پیش تا کنون در زندان به سر می برد در لحظه آزادی از زندان اعلام کرد که به مبارزه خود برای رسیدن به صلح و دموکراسی ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، عبدالله زیدان نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) از حکاری، روز گذشته پس از آزادی از زندان اعلام کرد که به مبارزه خود برای رسیدن به صلح و آرامش و دموکراسی در ترکیه ادامه خواهد داد.

به نوشته مزوپوتامیا، عبدالله زیدان نماینده حکاری که در جریان عملیات بازداشت رؤسای مشترک و اعضای ارشد و نمایندگان HDP در 4 نوامبر 2016 دستگیر شده و به اتهام «همکاری با سازمان تروریستی» و «تبلیغ برای سازمان تروریستی» به زندان افتاده بود، روز گذشته با حکم دادگاه از زندان الازیغ آزاد شد.

زیدان در سخنانی در مقابل زندان الازیغ از صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق و در بند HDP، نمایندگان، و همه کسانی که از او حمایت کردند، سپاسگزاری کرد. او گفت: «ما نماینده های منتخب مردم بودیم، نمایندگانی که 5 سال به طور غیر قانونی و ناعادلانه از سوی حکومت گروگان گرفته شدیم. ما هم مانند نماینده های حزب عدالت و توسعه (AKP) از سوی مردم خودمان انتخاب شده بودیم. اما حکومت با دستگیر کردن ما به اراده مردم ضربه زد.»

او افزود: «ما به مبارزه سیاسی و دموکراتیک خود برای آزادی رؤسای مشترکمان صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ، لیلا گوون، نماینده مردم حکاری، رمزیه یاشار، شهردار یوکسک اُووا و همه زندانیان سیاسی که هنوز در زندان‌ها هستند، ادامه خواهیم داد. بنابراین، ما به طور قطع زندگی شرافتمندانه و آزاد در صلح و آرامش را برای مردم ترکیه به ارمغان خواهیم آورد.»

کد خبر 24827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha