سفرهای زیارتی  به سوریه از هفته آینده شروع می شود

سرویس ایران_ رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفرهای زیارتی سوریه از هفته آتی آغاز می شود، گفت : سامانه جامع اسکان برنامه ای کاربردی و موثر در راستای خدمت رسانی مطلوبتر به زائران است، همچنین تامین اقامت و اسکان زائر از جمله اقدامات پایه در امور خدماتی و اجرایی سازمان حج و زیارت محسوب می شود.

به گزارش کرد پرس، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای از سرگیری سفرهای زیارتی سوریه عنوان کرد: امیداست با توجه به پیگیری ها و تلاش های انجام شده، نخستین گروه از زائران کشورمان هفته آینده در کمال عزت، کرامت، امنیت عازم سوریه شوند.

وی در خصوص اعزام زائران به عتبات عالیات نیز اظهار کرد: تشرف زائران به عتبات عالیات در حال انجام است و برخی گلایه ها نسبت به نحوه خدمات هم مورد پیگیری قرار گرفت تا خدمات مطلوب مد نظر ارائه شود.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج و زیارت مبنی بر خدمت خاضعانه و خاشعانه به حجاج و زائران، ابراز امیدواری کرد : همه فعالان این عرصه الگوی خدمت رسانی مورد تاکید ایشان را مدنظر قرار دهیم که بدین منظور شیوع کرونا با همه آسیب هایش فرصتی شد تا گام های موثری در این راستا و اصلاح ضعف ها و تقویت نقاط قوت در این خدمت رسانی برداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: بدین منظور در حوزه های هدف گذاری، برنامه ریزی، هدایت، نظارت و کنترل اقدامات محوری آغاز کردیم و اقدامات ضروری و مهم در راستای اصلاح فرآیندهای اجرایی تعیین شد و ضمن آنکه مسائل و چالش های موجود در سایر زمینه ها و فعالیت سایر بخش ها از جمله کارگزاران، دفاتر زیارتی، شرکت های خدمات دهنده وسایر مباحث اجرایی نیز در راستای هدف گذاری تبیین شده برطرف شد.

وی رفع ایرادات و انجام اصلاحات درعملکردها و فرآیندهای سازمان و بخش های دست اندرکار را از آن جهت مهم خواند که سازمان حج و زیارت به عنوان یک سازمان پویا و برای ارائه خدمات شایسته و در خور شان زائران فعالیت می کند.

در ادامه این جلسه معاونت ها و مدیران کل توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برنامه ریزی در ثبت نام و اعزام زائران به اعتبات مقدسه و سوریه بیان کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به گزارش مدیر کل فناوری و اطلاعات و سرپرست اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در رابطه با سامانه های زیارت و اسکان ادامه داد: سامانه اسکان بسیار کاربردی و مهم است و در تسهیل خدمات رسانی بسیار اثرگذار است.

وی تاکید کرد: ارتباط موضوع مسکن با حوزه های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات اجتناب ناپذیر بوده و توجه به این چرخه و فرآیند اعزام تا اسکان ضروری است بدین منظور باید با اتصال نرم افزاری در این حوزه ها این ارتباط تامین و فراهم شده و سامانه مربوطه نیز می بایست کامل تر گردد.

رشیدیان اظهار کرد: نرم افزار و برنامه طراحی شده باید بگونه ای باشد که هر صاحب هتلی که قصد پذیرایی از زائران در مکه یا مدینه را دارد اطلاعات محل اسکان خود را ارائه دهد و امکان بررسی خدمات آنها از سوی کارشناسان سازمان در این سامانه و گزینش موارد مناسب و مطلوبتر فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه این جلسه با اشاره به نخستین همایش ملی تغذیه و تدارکات در سفرهای زیارتی که بهمن ماه برگزار شود، اظهار کرد: موضوع پژوهش برای ارتقا و توسعه امری ضروری و مهم است و تلاش ها و رویکردهایی که در حوزه سازمان حج و زیارت در این راستا آغاز شده می تواند اثرات بسیار مطلوبی در به روز رسانی، بهبود و ارتقا بیش از پیش خدمات و فعالیت های آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه از درون پژوهش های ارسالی به این همایش راهکارهای مناسبی در راستای ارتقا کیفیت خدمات و کاهش هزینه های اجرایی و خدماتی حاصل می شود، گفت: این همایش در حوزه تغذیه و تدارکات سرآغازی برای سایر همایش ها در دیگر حوزه های خدمات رسانی به حجاج و زائران خواهد بود.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای چهار و ۱۷۵ شهید غواص

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای چهار و ۱۷۵ شهید غواص ابراز امیدواری کرد : راه و یاد شهدا در جامعه مستمر و پر رهرو باشد.
وی افزود: رهرو بودن بدین معنی است که هر کس در هر جایگاهی که فعالیت می کند، خدا را شاهد بگیرد و خدمت صادقانه، خاشعانه و خاضعانه انجام دهد.

سامانه جامع اسکان چیست؟
مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در رابطه با سامانه جامع اسکان گزارشی داد و گفت : در جریان شیوع کرونا وتعطیلی سفرهای زیارتی طی بیش از یکسال اخیر، فرصتی مغتنم برای اجرای نرم افزاری دقیق و مناسب با خواست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت فراهم شد که در این راستا یکی از مهمترین امکانات «سامانه جامع اسکان» ایجاد زمینه ارتباط با افراد و واحدهای دخیل در امور مسکن و اقامت در کشورهای هدف از مالکین تا استفاده کنندگان و نیز امکان نظارت بر این امر در همین بستر می باشد.

وی افزود : با راه اندازی این سامانه، فراخوان تامین و اجاره هتل ها در این فضا منتشر و هتلداران «مکه و مدینه» در یک پروسه زمانی موظف به معرفی خود و شرایط ارائه خدمات هستند و سپس این امکانات ارائه شده توسط کارشناسان بررسی و به تناسب نیاز و خدمات و کیفیت نسبت به عقد قرارداد اقدام می شود.

وی عنوان کرد : ضمن اینکه امکان ثبت نظرات اعضای کمیسیون مسکن نیز در بستر «سامانه جامع اسکان» فراهم شده است.

اسدزاده ادامه داد : یکی دیگر از موضوعاتی که در «سامانه جامع اسکان» مورد توجه قرار دارد رصد فرآیند به صورت کنترل پروژه از ابتدا تا انتهاست؛ یعنی از زمان اجاره هتل، ثبت، آماده سازی هتل، حضور حجاج در هتل و... و. ثبت و ضبط می شود و این روند نیز از سوی مدیران اجرایی و مدیران مجموعه انجام می گیرد. بنابراین تصمیم گیری می شود که آیا در سالهای آتی می توان از این هتل استفاده کرد و آیا به تعهدات خود پایبند بوده یا اینکه قرارداد با هتلی دیگر و براساس نظرات کارشناسی انجام می گیرد.

وی گفت : بعد از اجاره هتل و درجه بندی، کار تخصیص به کاروان ها انجام می شود؛ تخصیص و توزیع بین کاروان ها قبلا به صورت نیمه سیستمی بود ولی در حال حاضر این موضوع در سامانه جامع اسکان به صورت سیستمی انجام می شود.

کد خبر 24414

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha