359 هزار هکتار اراضی طرح جهش تولید در کردستان زیر کشت رفت

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون از میزان ۴۸۱ هزار هکتار سطح زیرپوشش طرح جهش تولید در اراضی دیم استان، در ۳۵۹ هزار هکتار کشت انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در هفتمین جلسه طرح جهش تولید، گفت: تا کنون نزدیک به ۹۸ میلی متر بارندگی پاییزی در استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: هر چند نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داشته ایم اما به جهت اینکه بارندگی ها در زمان مناسب اتفاق افتاده در حال حاضر ۱۰۰ درصد مزارع گندم و جو استان به سطح سبز رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بر اساس برنامه ابلاغی جدید و اصلاح برنامه ابلاغی قبلی، سطح زیر کشت گندم در طرح جهش تولید به ۳۹۰ هزار هکتار افزایش یافته است و باید همکاران شهرستان نسبت به افزایش سطح زیر کشت و شناسایی کشاورزان جدید برای حمایت آنها در طرح جهش تولید اقدام کنند.

سپری با اشاره به اینکه جا کار نبودن کشت های پائیزه شرط اصلی و مهم قبول زارعان در طرح جهش تولید است، ادامه داد: ۴۸۱ هزار هکتار میزان سطح زیر کشت زراعت استان در طرح جهش تولید است که تاکنون در ۳۵۹ هزار هکتار آن کشت انجام شده است و مابقی هم به صورت انتظاری و بهاره کشت می شود.

وی یادآورشد: یک هزار و ۱۵۰ روستای استان تاکنون در این طرح مشارکت کرده اند و ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش این طرح هم بیمه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر حذف گاو اهن های برگردان دار در مزارع، بیان کرد: امسال ۱۵ هزار هکتار را در قالب طرح جهش تولید به صورت مستقیم کشت کردیم و باید تمام هم و غم مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها کشت مستقم محصولات زراعی در استان باشد.

سپری گفت: ۷۱۰ میلیارد ریال غرامت بیمه محصولات زراعی طرح جهش تولید به کشاورزان استان پرداخت شده و ۵۵ میلیارد ریال باقی مانده هم به زودی به حساب زارعان واریز می شود.

کد خبر 24354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha