تأکید عامری بر ضرورت خروج نیروهای رزمی بیگانه تا ابتدای سال 2022

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هادی عامری رهبر ائتلاف فتح در آستانه موعد نهایی خروج نیروهای بیگانه از عراق در ۳۱ دسامبر جاری، با انتشار بیانیه ای بر ضرورت خروج این نیروها تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، عامری در این بیانیه بر ضرورت خروج همه انواع نیروهای رزمی بیگانه از کشورش تا پایان دسامبر جاری و مخالفت با حضور رزمی این نیروها تحت هر نام و به هر بهانه دیگری تأکید کرد.

عامری در این بیانیه ضرورت تحویل همه پایگاههای محل حضور نیروهای بیگانه به ویژه دو پایگاه حریر و عین الاسد به ارتش عراق و دستگاههای امنیتی این کشور تأکید و خاطرنشان کرد: هرگونه نیاز به حضور مشاوران، مربیان یا تکنسین های خارجی، باید توسط فرماندهان ارشد نظامی (از نظر تعداد، صلاحیت ها و محل نیاز برای هر نوع) به طور دقیق برآورد، و دلایل مستند مبنی مطابقت آن با توافقنامه کتبی بین دولت های عراق و آمریکا و همچنین جاری عراق، تبیین شود.

رهبر ائتلاف فتح همچنین خواستار ورود و خروج همه مستشاران، تکنسین ها و مربیان براساس قوانینی شد که ضرورت احترام به حاکمیت و تحقق سلطه کامل دولت عراق بر حریم هوایی این کشور را به رسمیت می شناسد.

کد خبر 24273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha