کمیته انتخابات حزب دمکرات:  از مطالبه دو کرسی از دست رفته مان، دست برنمی داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول بخش حقوقی کمیته انتخابات حزب دمکرات کردستان تأکید کرد از مطالبه دو کرسی ابطال شده آن حزب توسط دادگاه عالی فدرال دست برنخواهد داشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، به دنبال اعلام تأیید نتایج انتخابات پارلمانی عراق توسط دادگاه عالی فدرال، حزب دمکرات کردستان، ضمن استقبال از تأیید نتایج مذکور اعلام کرد: بر اعتراض به اجحاف صورت گرفته علیه ما و پس گرفتن دو کرسی به ناحق گرفته شده از نامزدهایمان تأکید خواهیم کرد.

هاوار محمد مسئول بخش حقوقی کمیته امور انتخاباتی حزب دمکرات کردستان در این باره اعلام کرد: در سال 2018 نیز پس از تأیید نتایج انتخابات، دو کرسی را براساس قانون از سایر جریانات سیاسی عراقی پس گرفتیم.

هاوار محمد در این باره گفت: براساس اصل 52 قانون اساسی عراق، هر نامزد یا جریان سیاسی که بر این باور باشد در جریان تأیید نتایج انتخابات به وی ظلم شده است می توان براساس قانون از مجلس عراق و بند "ایجاد حق عضویت" حق خودش را مطالبه کند.

مسئول بخش حقوقی کمیته انتخابات حزب دمکرات کردستان، تأکید کرد: منتظر نشست مجلس عراق خواهند بود تا براساس قانون اساسی، بازپس گیری این دو کرسی در مجلس عراق را که به دو نامزد دیگر از سایر حزب ها واگذار شده اند مطالبه کنند.

هاوار محمد همچنین گفت: در سال 2018 نیز، پس از تشکیل جلسه مجلس عراق، توانستیم دو کرسی مان را که مانند انتخابات جاری به سایر نامزدها واگذار شده بود مطالبه کنیم و باز پس بگیریم. به همین دلیل در ابتدای تشکیل جلسه مجلس همین ساز وکار را در پیش خواهیم گرفت.

کد خبر 24260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha