حکومت ترکیه از همکاری کشورهای عضو ناتو برای حمله به شنگال برخوردار است

سرویس ترکیه - ریحام حسن رئیس مشترک شورای خودگردان شنگال از همکاری لجستیکی نیروهای بین المللی با ترکیه و سکوت آنها در برابر حملات این کشور به شنگال انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، ریحام حسن رئیس مشترک شورای اداره خودگردان شنگال گفت که حکومت ترکیه به تنهایی نمی تواند به شنگال حمله کند و از حمایت نیروهای بین المللی برخوردار است. او خواستار بسته شدن حریم هوایی شنگال بر روی ترکیه شد.

ریحام حسن که در چهارمین کنگره شورای خودگردان دموکراتیک شنگال به همراه مروان بدل به عنوان ریاست مشترک انتخاب شده بودند، در گفتگو با روژنیوز، هدف از حملات ترکیه را ادامه فعالیت های داعش دانست و گفت: «پس از شکست داعش کسانی که در مبارزه علیه آن پیشاهنگ بودند هدف حملات ترکیه قرار گرفته اند.»

حسن با اشاره به سکوت جامعه جهانی و کشورهای عضو ناتو درباره حملات ترکیه به شنگال گفت: «اگرچه ترکیه به تنهایی به ایزدی های شنگال حمله می کند اما ترکیه تنها نیست و مسئولیت این حملات در درجه اول بر عهده کشورهای عضو ناتو است. اما نیروهای دیگری نیز در پشت پرده قرار دارند.»

او افزود: «نیروهای بین المللی از یک سو می گویند که نسل کشی ایزدی ها را به رسمیت می شناسیم و از سوی دیگر با حکومت ترکیه همکاری می کنند. حملات حکومت ترکیه علیه شنگال ادامه همان نسل کشی ها است.»

رئیس مشترک شورای خودگردان شنگال درباره همکاری حزب کارگران کردستان (PKK) با نیروهای شنگال برای مبارزه با داعش گفت: «حکومت ترکیه در حمله های اخیر خود همیشه حضور نیروهای PKK در شنگال را بهانه می کند. در حالی که هم ترکیه و هم عراق می دانند که نیروهای PKK در شنگال حضور ندارند. ما همیشه به کسانی که ما را در جنگ علیه داعش یاری کردند، احترام می گذاریم و اگر نیاز باشد از آنها دفاع هم می کنیم. اما این حقیقت وجود دارد که نیروهای PKK در سال 2018 پس از توافق با دولت عراق شنگال را ترک کردند. عراق می داند که PKK در این منطقه نیست اما باز هم در برابر حملات ترکیه سکوت کرده است.»

ریحام حسن در آخر از سازمان های بین المللی خواست تا دست از حمایت از حکومت ترکیه بردارند و همکاری های لجستیکی خود را با این حکومت قطع کنند. زیرا حکومت ترکیه امکانات خریداری شده از آنها را علیه شنگال استفاده می کند. او همچنین خواستار بسته شدن حریم هوایی عراق و شنگال بر روی نیروهای ترکیه شد.

لازم به ذکر است که مروان بدل دیگر رئیس مشترک شورای اداره خودگردان شنگال در حمله پهپادی نیروهای نظامی ترکیه به یک منطقه مسکونی در 7 دسامبر جان خود را از دست داد.

کد خبر 23793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha