خروج نیروهای خارجی از عراق شامل همه اعضای ائتلاف بین المللی می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد ائتلاف فتح اعلام کرد خروج نیروهای خارجی منحصر به نیروهای آمریکا نخواهد بود و همه نیروهای نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف بین المللی را دربرمی گیرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مختار الموسوی" در این باره گفت: دولت جدید عراق نه فقط پایگاه‌های نظامی که به دنبال کنترل بنادر، گذرگاه‌ها و مرزهای عراق، پس از خروج نیروهای خارجی است.

وی در خصوص برخی خبرها مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق در روزهای اخیر افزود: تحویل فرماندهی نظامی پایگاه های تحت کنترل نیروهای خارجی از سوی آنها به فرماندهان نظامی عراق مبهم است. چرا که مراسم تحویل و خروج این نیروها از پایگاه های عراق در الانبار، دیالی، نینوا و بقیه شهرها رسانه ای نشده است.

وی آمریکا را در زمینه عمل به تعهداتش صادق ندانست و گفت: با این وجود، قدرت دولت و طرف هایی که با اشغالگران قرارداد امضا کرده اند در این موضوع تعیین کننده است.

در حالی که برخی منابع طی روزهای گذشته از خروج نظامیان آمریکایی و تحویل پایگاه های در اختیار آنها به نهادهای نظامی عراق خبر داده اند، برخی از کارشناسان امنیتی عراقی، با زیر سوال بردن این اخبار، از دولت عراق درباره ابهام در این زمینه، آن هم در حالی که تنها 15 روز به موعد خروج کامل نظامیان اشغالگر از خاک عراق مانده است، انتقاد کرده اند.

کد خبر 23436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha