انتخاب هیات رییسه شورای استان و نمایندگان ایلام در شورای عالی استان‌ها

سرویس ایلام - با حضور استاندار ایلام نشست انتخاب هیات رئیسه شورای استان برگزار و اعضای آن مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بر اساس آرای اخذ شده، یونس اسماعیلی به‌عنوان رییس، محسن امینی نایب رییس، عبدالعلی لطفی منشی اول حل اختلاف و حسن حیدری به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.

هم‌چنین آقایان مظفر میرزاد و حمدالله بیگی با رای موافق اعضاء به عنوان نمایندگان استان در شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این نشست با تاکید بر عدم ورود شوراها به مسائل اجرایی روستاها و شهرها، اظهار داشت: با توجه به اینکه اعضای شوراهای اسلامی مسئولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستاها به دهیار و در شهرها به شهردار محول شده و لذا کلیه برنامه ریزی ها و تصمیمات شورا با رعایت حقوق حقه مردم به دهیاران و شهرداران واگذار شود.

وی با بیان اینکه شوراها نباید در امور ریز عمرانی دخالت کنند و از ورود به جزئیات اجرایی پرهیز کنند، ابراز داشت: به منظور پیگیری موضوعات و وظایف محوله ضرورت دارد، کمیته ای جهت ارزیابی و پایش عملکرد شوراها در استان تشکیل شود که فعالیتها و عملکرد شوراهای شهر و روستا و شوراهای فرا بخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتایج و عملکردها را به مردم گزارش دهند.

کد خبر 23311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha