سازمان بازرسی به مشکلات مرز بین‌المللی باشماق مریوان ورود کرد

سرویس کردستان - بازرس کل استان کردستان به منظور بررسی مشکلات مرز رسمی بین‌المللی باشماق مریوان از این مرز بازدید کرد.

به گزارش کرد پرس، بازرس کل استان کردستان در نشست شورای هماهنگی امور مرزی و بررسی مشکلات مرز باشماق مریوان با اشاره به ظرفیت ویژه پایانه مرزی باشماق و قابلیت آن در توسعه اقتصادی منطقه، لزوم اتخاذ تدابیر عاجل در رفع مشکلات زیرساختی پایانه، استفاده بهینه از توان و امکانات موجود در آن و چاره‌‍اندیشی در ایجاد نظارت مؤثر و همسو در امور اجرایی آن تأکید کرد.

عیسی هواسی افزود: امکان حل و فصل اختلافات متولیان امر با توسل به راهکارهای قانونی مشخص، مدون و تعقیب و مراعات ضوابط و مقررات جاری تحت نظارت مؤثر حاکمیت در این مرز وجود دارد.

بازرس کل استان کردستان آسیب‌های مبتلابه در پایانه مرزی باشماق را ناشی از ضعف و ناکارآمدی زیرساخت‌ها، بروز برخی اختلافات بلاوجه و غیر قابل قبول میان دست‌اندرکاران و سوء جریانات اداری و مالی ناشی از فقدان نظارت کارآمد و موثر دانست و اظهار کرد: تداوم روند کنونی و آشفتگی‌های ناشی از آن، موجب تضییع توأمان حقوق عمومی و حاکمیتی بوده و به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

هواسی با گریز به رسالت ذاتی فرمانداری شهرستان در مدیریت توأم با نظارت مؤثر و کارآمد در پایانه باشماق، مسئولیت قانونی ارگان مذکور در حل و فصل اختلافات را ضروری و مورد توجه ویژه قرار داد.

در این جلسه مدیران کل گمرگات، حمل ونقل و پایانه‌ها، فرماندهی هنگ مرزی و فرماندار شهرستان مریوان نسبت به طرح موضوعات و مشکلات پیش‌رو به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 23240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha