مکتب شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بود

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال وی برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بوده و همواره پیرو راه حضرت بوده و هستند.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در اولین روز حضور کاروان هنری روایت حبیب و رونمایی از سردیس حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) تمام وجود و خانواده خود را تقدیم باری تعالی کرد، گفت: یزید تنها گوشه‌ای از تاریخ را اشغال کرد اما آنچه در این نبرد تلالو کرد چهره نورانی ابا عبدالله و مکتب حسینی وی است که در تاریخ ماندگار و زنده است.

وی با اشاره به اینکه کسانیکه در مکتب امام حسین (ع) هستند نامشان جاودانه است، اظهار کرد: در روایت امام جعفر صادق (ع) کلمه عبودیت به معنای بخشیدن همه چیز در راه خدا (حتی بخشیدن جان، آبرو و خانواده) معنا شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه از مرحوم کلینی نقل است که روایات امام جعفر صادق (ع) از روایات رسول گرامی اسلام (ص) بیشتر است، اظهار کرد: در روایات نقل شده «اگر پادشاهی یک خدمه داشته باشد و این خدمه برای حفظ جان پادشاه همه چیز خود را بدهد، در مقابل این خدمت اگر پادشاه تاجش را به خدمه بدهدکار بزرگی نکرده از آن رو که خدمه جان وی را از خطر نجات داده است».

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: در روایات کلینی نقل شده است هر کس هر آنچه در نظرش مقدس است به باری تعالی تقدیم می‌کند از آن رو که باری تعالی در حق بنده‌اش لطف‌های زیادی کرده است.

مکتب حاج قاسم نماد مقاومت آزادی‌خواهان جهان است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: رویداد فرهنگی هنری کاروان روایت حبیب ۱۱ آذر امسال پس از حرکت از کرمان، اصفهان و زنجان، امروز مهمان استان کردستان است که طی دو روز برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای اجرا می‌شود.

امین مرادی یادآور شد: در این راستا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی رویدادها و برنامه‌های فرهنگی هنری مختلفی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله شب خاطره، سرود، موسیقی، اجرای تئاتر، نقادی کتاب، نمایش فیلم، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان رونمایی از سردیس شهید سلیمانی، برپایی نمایشگاه عکس در پردیس سینمایی بهمن و برگزاری شب خاطره را از مهمترین برنامه کاروان روایت حبیب عنوان کرد.

مرادی با اشاره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهید سلیمانی، افزود: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به ایران نیست بلکه مکتب این بزرگوار نماد مقاومت همه مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است.

وی امنیت پایدار کشور را مرهون ایثار و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش دانست و اظهار کرد: همگان باید بدانند شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است و این فرهنگ مصداق انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی حماسه‌های انقلاب و حماسه سازان ثبت می‌شود.

کد خبر 23156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha