دهکده تفریحی «چی چست» ارومیه  در رکود

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه گفت: مجموعه "چی چست" یک ظرفیت بزرگ است که در آن سرمایه گذاری های لازم رقم خورده است اما از این ظرفیت بزرگ علیرغم صرف اعتبارات زیاد، استفاده بهینه نشده است.

به گزارش کردپرس، از شهرداری؛ حسین مهدی زاده در جلسه شورای اداری، پس از ارائه گزارش وضعیت دهکده تفریحی و گردشگری "چی چست" بیان کرد: جهت رونق اقتصادی در مجموعه چی چست و در نهایت توسعه صعنت گردشگری نیازمند همفکری و ارایه پیشنهادات لازم در این خصوص هستیم.

شهردار ارومیه تصریح کرد: جهت خروج چی چست از رکود حاکم، باید همفکری وهم افزایی بیشتر داشته و پس از بررسی های کارشناسی جهت احیای آن باید منابع مالی پیش بینی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شود.

او در ادامه به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ودجه یک برنامه یک ساله مالی بوده که در آن به پروژه ها اجرایی و خدمات منابع مالی تعریف می شود و در شهرداری ها ، بودجه در واقع مکملی از هزینه و در آمد است که برای درآمد ها و هزینه ها باید برنامه داشته باشیم.

مهدی زاده افزود: در کنار ردیف های درآمدی، ردیف های هزینه کرد هم وجود دارد که در این راستا باید درهر دو حوزه سیاست های لازم اتخاذ شود. قطعا هر سازمانی در قالب برنامه بودجه از منظر درآمد و هزینه باید سیاست های لازم را داشته باشد. باید بودجه سال آتی بر مبنای واقعیت ها نوشته شود تا مسایلی چون انحراف بودجه و عدم تحقق آن رقم نخورد.

شهردار ارومیه با اشاره به اصل شفافیت، بیان کرد: شفافیت جزو سیاست ها در بودجه نویسی باشد تا بعدا در لابه لای برخی مسایل مالی یا نظارت دستگاه های نظارتی دچار مشکل نشویم. همچنین کنترل هزینه ها به عنوان یکی دیگر از سیاست های اصلی در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه ویژه قرار گیرد.

شهردار ارومیه افزود: با توجه به منابع مالی محدود درحوزه درآمد ها باید به سمت مدیریت هزینه ها حرکت کرد که در صورت عدم تحقق این مهم باتوجه به رکود اقتصادی حاکم ارکان مدیریت شهری را می تواند دچار مشکل کند.

او به خلاء های قانونی حاکم در بحث صدور پروانه های ساختمانی و عدم استقبال سازندگان به علت نداشتن توجیح اقتصادی تراکم های پیش بینی شده در طرح تفصیلی اشاره و گفت: این مهم در منابع درآمدی شهرداری تاثیر بسزایی گذاشته است لذا برا ی جبران کسری بودجه، باید به فکر سایر منابع پایدار باشیم .

شهردار ارومیه با اشاره به طرح های سرمایه گذاری عنوان کرد: با توجه به شرایط رکود اقتصادی و تنگناهای مالی باید به دنبال طرح های سرمایه گذاری زود بازده و کوچک مقیاس حرکت کرد.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از بودجه شهرداری صرف پروژه های عمرانی می شود، گفت: در بودجه سال آتی ، پروژه های عمرانی اولویت بندی و اولویت هم پروژه های نیمه تمام باشد و اتمام آنها از اولویت های برنامه باشد .

مهدی زاد افزود: پوشش کانال های داخل شهر و ایمن سازی آنها در کنار پروژه های دفع آب های سطحی جزو اولویت های بودجه ۱۴۰۱ باشد و در این راستا می توانیم با برنامه ریزی دقیق از کمک های دولتی نیز بهره مند باشیم .

شهردار ارومیه با اشاره به مناطق کم برخوردار شهری، اظهار کرد: با داشتن طرح های مطالعاتی برای پروژه های شهری، می توانیم در تامین منابع مالی از کمک های دولتی نیز استفاده کنیم. همچنین توجه به مناطق کم برخوردار از سیاست های کاری مدیریت شهری بوده که در این راستا در بودجه ۱۴۰۱ باید پروژه هایی در جهت توانمندسازی و رفاه شهروندان در این مناطق تعریف و اجرا شود‌.

به گزارش کردپرس، شهر بازی «چی چست» ارومیه، مدرن‌ترین دهکده تفریحی شمال غرب کشور در ارومیه خوانده می شود که بعد از باره ها وعده‌ افتتاح در نهایت مهر ماه سال ٩٨، با سرمایه‌گذاری بالغ بر 30 میلیارد تومان، افتتاح شد.

این پروژه 16 هکتاری، امکاناتی همچون هتل 4 ستاره، رستوران، زمین‌های فوتبال، والیبال، والیبال ساحلی، آمفی تئاتر، باغ گل‌ها، ابشار سه بعدی و موزیکال، کافی شاپ، کارتینگ، زمین تیراندازی و باند هواپیمای موتوری، قلعه چوبی و در نهایت شهربازی مدرن دارد.

کد خبر 23076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha