ثبت جهانی اورامانات فرصتی  برای استفاده از ظرفیت های گردشگری  منطقه است

سرویس کرمانشاه_ هوشنگ بازوند گفت: ثبت جهانی اورامانات فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های ویژه گردشگری منطقه و سدهای سامانه گرمسیری است که امروز این درخواست نیز مطرح شد.

به گزارش کردپرس؛ « مهندس بازوند» در حاشیه نشست بررسی و پیگیری تکمیل طرح عظیم و تحول آفرین سامانه گرمسیری که امروز با حضور دکتر زاهدی وفا معاون اقتصادی و امور زیرساخت معاون اول رییس جمهور در محل «سد هیروی» پاوه برگزار شد؛ اظهار داشت: با اهتمام ویژه دولت و تأمین اعتبار صورت گرفته تا پایان سال ١۴٠١ شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از سامانه گرمسیری خواهیم بود.

وی افزود: این طرح بزرگ رونق، شکوفایی اقتصادی و جهشی چشمگیر را در منطقه ایجاد خواهد کرد که افزایش ٣۵٠ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در اراضی تحت پوشش این سامانه در کرمانشاه مصداق بارز این رشد است که اشتغال پایدار را نیز به همراه دارد.

مقام ارشد استان به برگزاری نشست تأمین اعتبار این پروژه با حضور معاون اول رییس جمهور اشاره کرد و تصریح کرد: ١۵ روز پیش برای پیگیری روند تکمیل این طرح که تاکنون ١٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته است؛ با دکتر مخبر جلسه ای برگزار شد و مقرر شد که سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را از طریق تهاتر تامین نماید.

استاندار با بیان اینکه یکی از خواسته ها و مطالبات استان و مردم پاوه بهره مندی از مزایای این طرح توسعه ای و عمرانی است؛ تصریح کرد: ثبت جهانی اورامانات فرصتی مناسب برای استفاده از ظرفیت های ویژه گردشگری منطقه و سدهای سامانه گرمسیری است که امروز این درخواست نیز مطرح شد.

بازوند با تأکید بر اینکه شعاع اثربخشی طرح های عمرانی و توسعه ای باید شامل مناطق اجرای پروژه نیز شود؛ گفت: برای پاوه ١٠ میلیون مترمکعب تخصیص آب گرفته ایم و انتظار داریم که این تخصیص صرفاً به سد داریان محدود نشود و با تشخیص استانی امکان استفاده از این منابع آب برای حوزه های باغداری و کشاورزی بر اساس اولویت ها فراهم شود.

استاندار کرمانشاه اجرای طرح های آبزی پروری در سد های سامانه های گرمسیری را از دیگر طرح های درخواستی استان برای رونق منطقه ذکر کرد و گفت: هماهنگی های لازم با شرکت توسعه منابع آب و نیروی کشور، محیط زیست و شیلات انجام شده و با تحقق این مهم در سد هیروی و داریان زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه مردم نیز ایجاد می شود.

استاندار در ادامه گفت: با تکمیل مابقی طرح عظیم سامانه گرمسیری ٩ هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی در حد فاصل قصرشیرین تا نفت شهر و سومار آبی می شود و این طرح عمرانی و توسعه ای که قطعا یکی از پروژه های عظیم نظام جمهوری اسلامی و هدیه به مردم غرب کشور است توسعه و اشتغال را در چند استان ایجاد می کند.

بازوند خاطرنشان ساخت: برای طرح تونل نوسود و انجام عملیات تکمیلی در سد هیروی، شفت زمکان، تونل دسترسی کردی قاسمان، زمکان، مره خیل، هیروی و لیله برآورد ٣٣٠ میلیارد تومان شده است که دولت در این زمینه با اهتمام ویژه وارد شده و موضوع تخصیص بودجه بین دستگاه ها و سازمان برنامه و بودجه حل شده است که بر اساس زمانبندی تا پایان ۱۴۰۱ طرح سامانه گرمسیری تکمیل می شود.

کد خبر 23057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha