تصمیم اتحادیه اروپا را درباره کاوالا و دمیرتاش به رسمیت نمی شناسیم/هر کاری می خواهند بکنند

سرویس ترکیه - اردوغان در واکنش به تصمیم کمیته وزیران شورای اروپا، آن را بی اهمیت دانست و گفت اصلا برایش مهم نیست که آنها چه خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تصمیم اخیر کمیته وزیران شورای اروپا درباره آزادی عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر، و صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که این تصمیمات را به رسمیت نمی شناسد.

بنا بر خبر اورنسل، اردوغان پس از بازگشت از سفر دو روزه قطر با شرکت در یک نشست مطبوعاتی به پرسش های خبرنگاران درباره مسائل روز پاسخ داد. او در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اتحادیه اروپا درباره آزادی کاوالا و دمیرتاش، و احتمال آغاز روند «نقض» علیه ترکیه، گفت: «اصلا نیازی به اظهار نظر در این باره نیست. ما تصمیمات اتحادیه اروپا را درباره کاوالا، دمیرتاش و فلان و بهمان به رسمیت نمی شناسیم. موضوع به همین سادگی است.»

او افزود: «تصمیمات این ها برای ما در حکم هیچ است. چندین بار درباره این سخن گفته ایم. می خواهند بفهمند یا نفهمند برای ما مهم نیست. ما تصمیم اتحادیه اروپا را در جایی که تصمیم قوه قضائیه خودمان وجود دارد، به رسمیت نمی شناسیم. بروند هر کاری که دلشان می خواهد انجام بدهند.»

همچنین به نوشته آناتولی اردوغان درباره حمایت آمریکا از حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) گفت: «اخیرا با بایدن گفت‌وگو کردیم. وزیر خارجه‌‌مان نیز با مخاطبانش گفت‌وگو می‌کند. متأسفانه آمریکا سیاست‌های اشتباهی را در منطقه اجرا می‌کند. ما این را در هر دیدار به آنها می گوییم. ما به مبارزه با تروریسم در جودی، گابار، تندورک، بستلر دره‌لر و مناطق دیگر ادامه خواهیم داد.»

او در رابطه با روند بر عهده گرفتن مدیریت فرودگاه کابل گفت: «ترکیه و قطر هر کدام یک شرکت از بخش خصوصی خود را برای این کار تعیین کرده‌اند. در صورت فراهم شدن شرایط مناسب روند مدیریت و تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

کد خبر 22957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha