تلاش ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ برای بازگرداندن اهالی یک روستا در شمال کرکوک پس از تهدیدات داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - کمیته اطلاع رسانی عراق امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی مشترک برای بازگرداندن اهالی روستای لهیبان از توابع بخش سرگران در شمال استان کرکوک به این روستا تلاش می کنند. اهالی این روستا، پس از تهدیدات تشکیلات تروریستی داعش، روستایشان را تخلیه کرده بودند.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی مشترک برای بازگرداندن اهالی روستای لهیبان از توابع بخش سرگران در شمال استان کرکوک که از سوی عناصر تشکیلات تروریستی داعش مورد تهدید واقع شده بودند تلاش می کنند. به همین دلیل نیروهای لشکر 14 ارتش عراق و نیروهای محور پنجم پیشمرگ، با تأمین پشتیبانی لازم، اقدام به تأمین امنیت منطقه کردند.

این بیانیه همچنین اخبار منتشره توسط برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره به آتش کشیده شدن منازل شماری از اهالی این روستا توسط تروریست ها را تکذیب کرده است.

یادآور می شود رسانه های عراقی شب گذشته اعلام کردند اهالی روستای لهیبان از توابع بخش سرگران شهر دوبز از توابع استان کرکوک، در پی حملات و تهدید داعش محل سکونت خود را ترک کردە و عناصر داعش این روستا را تصرف کردە و اقدام بە سوزاندن خانه های ساکنین کردند.

شارپرس در این باره نوشت: روستای لهیبان واقع در دامنە کوه قرە چوغ و بخش سرگران شهر دوبز از توابع استان کرکوک کە از مناطق مورد مناقشە میان اربیل و بغداد محسوب می شود، طی روزهای گذشتە هدف حملات مداوم داعش قرار گرفتە و از مجموع 40 خانوار ساکن در این روستا فقط 15 خانوار باقی ماندە بودند.

کد خبر 22782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha