کاظمی برای جلب حمایت کردها جهت انتخاب مجدد به نخست وزیری، به آنها امتیاز می دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق مصطفی کاظمی نخست وزیر این کشور را به پرداخت مطالبات اقلیم کردستان از دولت مرکزی و پرداخت سهم اقلیم از بودجه سال 2021 متهم کرد و گفت وی در راستای اهداف سیاسی با هدف تضمین حمایت کردها از وی برای انتخاب مجدد به نخست وزیری با بودجه، اینگونه تعامل کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه "عبدالهادی السعداوی" در این باره گفت: کمیسیون دارایی مجلس، تأکید کرده است که دولت باید یک بند قانونی به بودجه سال 2021 اضافه کند که اقلیم کردستان را به واگذاری درآمدهای نفتی و گذرگاههای مرزی سال جاری و سالهای قبل ملزم کند تا در مقابل آن، سهم بودجه سال 2021 برای آن واریز شود.

السعداوی افزود: پیش نویس بودجه، فقط به 250 هزار بشکه برای سال 2021 اشاره کرده است. این در حالی است که اقلیم کردستان به این سهم نیز پایبند نخواهد بود.

این عضو فراکسیون دولت قانون، همچنین نخست وزیر عراق را به تعامل سیاسی با بودجه متهم کرد و گفت: کاظمی با آغاز تلاش ها برای رسیدن مجدد به نخست وزیری، در مقابل بهره مندی از حمایت کردها برای این هدف، به اقلیم کردستان امتیاز می دهد.

کد خبر 2275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha