PKK هیچ جایی در آینده ترکیه نخواهد داشت

سرویس ترکیه - اردوغان در سفر به سیرت مدعی شد که تا حذف آخرین عضو PKK به عملیات برون مرزی خود ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در سفر به سیرت با ادعای این که حکومت او سیاست همسان سازی را در شهرهای کردنشین از بین برده است، اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) را به همکاری با کشورهای امپریالیست برای تجزیه کشور متهم کرده و مدعی شد که هیچ کدام آنها را زنده نخواهد گذاشت. او گفت سیاست قندیل در آینده ترکیه هیچ جایی نخواهد داشت.

اردوغان روز گذشته در دیدار با نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در استان کردنشین سیرت با آرزوی اینکه آثار، خدمات و سرمایه‌گذاری‌هایی که به سیرت آورده‌است سودمند باشد، گفت که او و حزبش مانند 19 سال گذشته، در آینده نیز با عشق به سیرت خدمت خواهند کرد.

او با این ادعا که 40 سال از عمر خود را وقف خدمت به کشور و ملت خود از طریق سیاست کرده است، گفت: «ما به آمیختگی و ارتباط رودررو و صمیمانه با ملت اهمیت می دهیم. من از زمان انتصاب خود به عنوان شهرداری کلانشهر استانبول متعهد شده ام و از آن کسانی نیستم که تنها زمان انتخابات یاد ملت بیافتم. من همیشه ملت را به یاد می آورم و در خانه اش را می کوبم.»

اردوغان با اشاره به موضوع دیدار عضو ارشد حزب خوب با یکی از شهروندان در یکی از شهرهای کردنشین و ناسزا گفتن به این شهروند گفت: «غیر ملی دانستن نیمی از مردم به دلیل ترجیحات سیاسی، تخریب نهادهای ملی، خرابکاری در کلان پروژه های کشور و بی ادبی با بستگان جان باختگان تنها چند نمونه از سیاست های تحریک آمیز اپوزیسیون است.»

رئیس حزب حاکم با مخاطب قرار دادن اپوزیسیون ترکیه و بیان این که کسی که با 52 درصد آراء به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شده است، حق ندارد باقی شهروندان را غیر از ملت بداند، گفت: «به عنوان ملتی که 70 سال در زیر سلطه سیاست این ها [حزب جمهوری خواه خلق (CHP)] قربانی رنج، عملیات، و درگیری های خیابانی شده است، به هیچ عنوان اجازه این کار را به آنها نخواهیم داد.»

او همچنین با مخاطب قرار دادن اپوزیسیون ترکیه که این روزها درخواست انتخابات زودهنگام دارد گفت: «ما هرگز میدان را به کسانی که قتل و مرگ را برای فرزندان این شهر و کشور روا می‌بینند اما فرزندانشان در آسایش زندگی می کنند، واگذار نخواهیم کرد.»

او گفت اجازه نمی دهیم رقابت سیاسی به دشمنی سیاسی بدل شود. هیچ کس حق ندارد برای به دست آوردن یک مقام دو روزه بر آتش نفرت بنزین بریزد.

اردوغان با ادعای زندگی برادرانه بین اقوام مختلف در کشورش افزود: «فارغ از دیدگاه سیاسی، هویت و اعتقادمان، باید به خاطر این وطن در زمینه های مشترک فکری در کنار هم باشیم. باید اراده زندگی مشترک در این سرزمین را نشان دهیم و نشان دهیم که ما هزار سال برادرانه زندگی کرده‌ایم و از این به بعد نیز یکی هستیم.»

رئیس AKP با انکار وجود گفتمان و سیاست مبتنی بر انکار هویت اقوام مختلف در ترکیه و همسان سازی در این کشور، گفت: «ما بودیم که به زبان مبتنی بر انکار، حذف، و توهین ترکیه قدیم پایان دادیم. ما سیاست‌های انکار، سیاست‌های طرد، سیاست‌های همسان‌سازی را رها کردیم و دیگر به آن باز نخواهیم گشت. ما اصلاحات بسیار مهمی را انجام دادیم که برادری ما را تقویت می کند، همبستگی ما را تقویت می کند و آزادی ها را گسترش می دهد.»

او با اشاره به جنگ ترکیه علیه نیروهای کرد افزود: «ما به مبارزه در داخل و خارج از مرزهای خود ادامه می دهیم تا مسئله ترور را به طور کامل از بین ببریم. من هرگز اجازه نخواهم داد که بلای تروریسم دوباره گریبان برادرانم را که در منطقه [کردستان ترکیه] زندگی می کنند، بگیرد. سیاست قندیل در آینده ترکیه هیچ جایی ندارد.»

اردوغان با ادعای این که شکست های پی در پی نیروهای PKK و اعترافات رؤسای آن معلوم نیست چه چیزهایی را افشا خواهد کرد، گفت: «گذشت زمان به وضوح نشان داده که تجزیه‌طلبان PKK قاتلانی هستند که با جاه طلبی‌های کثیف علیه کشورمان با امپریالیست‌ها قرارداد می‌بندند. ما اجازه نخواهیم داد جوانان مان کشته شوند.»

کد خبر 22682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha