سهم کردستان در طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن 87 هزار واحد است

سرویس کردستان - معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: در قالب طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع 87 هزار و 239 واحد مسکونی، سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است.

به گزارش کرد پرس، مصطفی رضایی در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت پروژه های تولید مسکن در کردستان پرداخت و گفت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن و آخرین تغییرات ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، در قالب طرح های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع 87 هزار و 239 واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در 3 نوبت انجام و تعداد 12 هزار و 500 نفر متقاضی پایش شده و واجد شرایط وجود دارد که تامین زمین در حد 50 درصد برای متقاضیان انجام شده است و در شهر سنندج نیز در مناطق مختلف اراضی لازم مد نظر قرار گرفته و افراد به ترتیب و بر اساس زمان واریز وجه در پروژه های محتلف در حال جانمایی است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان افزود: در خصوص طرح جهش تولید یا نهضت ملی مسکن نیز طبق توافقات انجام شده در دوره های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هر شهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده و متقاضیان واجد شرایط می توانند ثبت نام کنند که در استان کردستان مطابق برنامه ریزی انجام شده و در گام اول در 4 شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

رضایی با اشاره به ثبت نام تعداد 2 هزار و 500 خانوار در این طرح، بیان کرد: اعلام نهایی متقاضیان در این 4 شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش های لازم انجام شده و در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در بازه های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می آید.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر در کردستان نیز گفت: از مجموع واحدهای در تعهد استان، تنها یک هزار و 74 واحد باقیمانده است که از این تعداد 213 واحد خودمالک، 121 واحد در قالب تعاونی و 540 واحد نیز تفاهم نامه 3 جانبه و 200 واحد نیز دارای مشکل حقوقی است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان یادآور شد: خوشبختانه واحدهای باقیمانده نیز دارای پیشرفت مناسب بوده و با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی های لازم با دستگاه های خدمات رسان و تعهد این دستگاه ها، عملیات اجرایی مسکن مهر در سطح استان کردستان به استثنای واحدهایی که مشکل و پرونده حقوقی دارند تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل و پرونده مسکن مهر استان بسته می شود.

کد خبر 22350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha