گزارش جدید پنتاگون درباره وضعیت نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا در آخرین گزارش خود پیرامون عملیات های آن در خاورمیانه، از افزایش توانایی نیروهای کرد-عرب سوریه در مبارزه با داعش خبر داده اما تاکید کرده است این نیرو از ضعف اطلاعاتی رنج می برد.

به گزارش کردپرس، اداره بازررسی وزارت دفاع آمریکا در سومین گزارش سال 2021 خود پیرامون وضعیت عملیات های آن در خاورمیانه، به بررسی وضعیت نیروهای کرد در شمال سوریه و همپیمانی آمریکا با این نیرو پرداخته است.

بازپرس وزارت دفاع آمریکا در گزارش سه ماه سوم سال 2021 خود از ادامه حمایت نظامی این کشور از نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده است. نیروهای آمریکایی همچنین به آموزش نیروهای کرد در زمینه های کاربرد سلاح سنگین، استفاده از پهپادهای نظامی، اجرای عملیات و جمع آوری اطلاعات مشغولند.

در گزارش وزارت دفاع آمریکا به افزایش توانایی نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابله با فعالیت داعش اشاره شده اما تاکید شده است این نیرو از ضعف اطلاعاتی و عدم وجود استراتژی در حفظ اطلاعات نیروهای رنج می برد. در این گزارش آمده است که نیروهای دموکراتیک سوریه در سه ماهه سوم سال جاری 26 عملیات علیه نیروهای داعش انجام داده اند که در طی آن 77 عضو این گروه تروریستی دستگیر شده اند اما نیروهای کرد-عرب سوریه تلفاتی نداشته اند

بر اساس این گزارش، از 900 نیروی نظامی آمریکا مستقر در سوریه، حدود 600 تن از آنها در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مستقر بوده و 300 تن از آنها در پایگاه تنف حضور دارند.

همچنین اشاره شده که رهبران کرد سوریه 2500 تن از نیروهای ویژه خود را برای حفاظت از میدان های نفتی و گازی تحت کنترل خود به کار گرفته اند.

کد خبر 22354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha