عضو "چارچوب هماهنگی": حتی در صورت تصویب نتایج انتخابات در دادگاه عالی فدرال، تسلیم نخواهیم شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نیروهای چارچوب هماهنگی بر گزینه بازشماری دستی کلیه آرا و کنار نگذاشتن این خواسته تأکید و اعلام کردند نیروهای مذکور و سایر جریانات مخالف نتایج انتخابات، حتی در صورت تأیید نتایج در دادگاه عالی فدرال، تسلیم نخواهند شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محمد لکاش" یکی از رهبران جریان حکمت از احزاب عضو "چارچوب هماهنگی" در این باره گفت: نمی توان گفت انتخابات دوره سابق کاملا سالم بوده است. بلکه در آن تخلفاتی صورت گرفته است. اما انتخابات پارلمانی اخیر، در زمینه تقلب، شرایط بدتری داشت. زیرا تفاوت آرای جریانات سنتی بسیار زیاد بود و این نقشه توسط سفارت آمریکا و عوامل آن تدوین شده است.

لکاش افزود: نیروهای چارچوب هماهنگی از روش های قانونی برای پیگیری اعتراضاتشان استفاده کرده و می کنند و همچنان بر بازشماری دستی کلیه آرا تأکید دارند و هرگز از خواسته شان در این زمینه دست برنخواهند داشت و حتی در صورت از دست دادن کلیه کرسی هایشان در مجلس آتی عراق، نتایج انتخابات را به رسمیت نخواهند شناخت.

به گفته عضو ارشد جریان حکمت وطنی عراق، نیروهای چارچوب هماهنگی و سایر جریانات مخالف نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، حتی در صورت تأیید نتایج ساختگی انتخابات اخیر، تسلیم نخواهد شد.

یادآور می شود فلاح الخفاجی، عضو ارشد ائتلاف نصر پیشتر در گفتگو با المعلومه، اعلام کرده بود: نیروهای چارچوب هماهنگی، کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان موضوع تقلب در انتخابات پارلمانی اخیر قرار خواهند داد و اسناد و دلایل قاطع بر عملیات دستکاری و تقلب در انتخابات اخیر را افشا خواهند کرد.

کد خبر 22246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha