220 دستگاه ماینر غیرمجاز طی سال جاری در مریوان کشف شد

سرویس کردستان – رئیس اداره برق شهرستان مریوان گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز 220 دستگاه ماینر غیرمجاز در این شهرستان از متخلفان و سودجویان کشف و ضبط شده است.

به گزارش کرد پرس، مرتضی محبتی گفت: در طول 10 روز گذشته همکاران شرکت برق شهرستان مریوان پس از اخذ مجوزهای لازم و تکمیل تحقیقات خود در بازرسی ها، موفق به کشف و ضبط ۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز شدند.

وی افزود: با احتساب این تعداد ماینر غیرمجاز کشف شده تعداد ماینرهای کشف شده از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان مریوان به بیش از ۲۲۰ مورد افزایش پیدا کرد.

رئیس اداره برق شهرستان مریوان اظهار کرد: ماینرهای کشف شده به صورت غیر قانونی به شبکه سراسری برق متصل بوده و سوء استفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج رمز ارز طی یک سال گذشته منجر به فشار قابل توجهی به تاسیسات الکتریکی منصوبه در شرکت توزیع برق شده و خسارات زیادی را به لوازم الکتریکی مشترکان وارد کرده است.

محبتی ادامه داد: این ماینرها با مشاهده بار نامتعارف فازهای فیدرهای فشار ضعیف شهری، حین بازرسی لوازم اندازه گیری و آمپراژ گیری توسط همکاران برق مریوان کشف، شناسایی و جمع آوری شد.

وی بار مصرفی ۵۶ فقره ماینر غیرمجاز مکشوفه را بیش از ۳۰۰ آمپر بیان کرد و یادآور شد: این دستگاه ها از نوع ماینرهای پیشرفته و کم صدا بود که داخل باکس صداگیر تعبیه شده بود.

رئیس اداره برق شهرستان مریوان از استخراج کنندگان رمز ارزها درخواست کرد از انشعاب برق با تعرفه مشخص (خانگی، کشاورزی، عمومی، صنعتی و تجاری) اکیدا خودداری کنند چرا که علاوه بر جمع آوری و سلب امتیاز برق، جریمه سنگین و تعدیلی متناسب با میزان مصرف بر اساس نرخ های ابلاغ شده برای آنان اعمال شده و علاوه بر این موضوع، با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی ضمن تشکیل پرونده نسبت به اخذ خسارت های مربوطه اقدام می شود.

محبتی بیان کرد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز دستگاه های غیرقانونی ارز دیجیتال این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق کردستان را یاری رسانند به تناسب میزان ماینرهای کشف شده مبالغی به صورت پاداش و در قالب کارت هدیه داده می شود و مطمئن باشند اطلاعات شخصی آنها کاملا محرمانه و در سامانه نزد شرکت توزیع باقی خواهد ماند.

کد خبر 21681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha