45 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد

سرویس کردستان – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از ارسال 45 میلیون لیتر نفتگاز به ‏نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش کرد پرس، عبدالله گیتی منش گفت: سال گذشته نیز 310 میلیون لیتر نفتگاز به این نیروگاه ارسال شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 51 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل سرما و برودت هوا در استان و احتمال افت فشار گاز در استان و اهمیت بحث تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و دیگر صنایع و واحدهای تولیدی، برنامه ریزی و هماهنگی لازم در سطح شرکت در جهت آمادگی ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی و تاسیسات انبارهای نفت منطقه انجام گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی 53 میلیون لیتری مخازن نیروگاه و تامین سوخت مایع روزانه آن توسط این شرکت، از قطع جریان انتقال گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی توسط شرکت گاز استان خبر داد و اظهار کرد: تامین سوخت نیروگاه همزمان با مصرف سوخت مایع، به طور مستمر تا پایان فصل سرما و بازگشت به شرایط عادی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

گیتی منش همچنین از تعامل با سایر مصرف کنندگان عمده منطقه جهت تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین جهت استفاده در مواقع اضطراری خبر داد و ادامه داد: عملیات ارسال و ذخیره سازی سوخت روستاهای استان بویژه روستاهای صعب العبور استان نیز از خرداد ماه آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به وجود 20 هزار خانوار نفت سفید سوز در استان و اختصاص سهمیه 2100 لیتری به هر خانوار، از شارژ سهمیه هر خانوار بر روی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خبر داد.

کد خبر 21427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha