اردوگاه الهول یک معضل بین‌المللی است/جهان در قبال زندانیان داعش بی‌تفاوت است

سرویس سوریه-آسایش اداره خودگردان اعلام کرد:همه نیروهای بین‌المللی باید برای حل معضل اردوگاه الهول مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.

به گزارش کُردپرس، نیروهای امنیت داخلی "آسایش" در شمال شرق سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، اردوگاه الهول در شرق حسکه یک معضل بین المللی است و همه نیروهای بین المللی باید در قبال مسئولیت خود در حل این معضل وارد عمل شوند.

این بیانیه در پی کشته شدن دو تن از ساکنان اردوگاه از جمله رئیس شورای پناهندگان عراق در روز جمعه توسط ستون‌های مخفی داعش، از سوی فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی در شمال و شرق سوریه منتشر شد.

اردوگاه الهول به دلیل حضور شبه نظامیان، همسران و فرزندان اعضای داعش و ده ها هزار نفر از حامیان این گروه به عنوان «خطرناک ترین اردوگاه جهان» توصیف شده است.

در این بیانیه آمده است: «یکی از هسته‌های مخفی داعش در اردوگاه الهول ساعت 3:30 بامداد امروز به مرکز پذیرش در این اردوگاه حمله کرد».

وی افزود، حمله توسط اعضا مخفی و با سلاح های سبک انجام شد که منجر به کشته شدن دو تن از ساکنان کمپ که در مرکز پذیرش حضور داشتند، گردید.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای آنها تحقیقات گسترده و دقیقی را برای رسیدن به عناصر مخفی آغاز کردند.

در طول سال جاری، اردوگاه الهول شاهد کشتارهای زیادی بود که بیشتر آنها با شلیک گلوله و سلاح های انفرادی مجهز به صدا خفه کن انجام شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰ قتل در این اردوگاه ثبت شده است که بیشتر آنها پناهندگان عراقی بوده‌اند.

اردوگاه الهول متشکل از حدود ۱۵۶۵۰ خانواده با تعداد ۵۷۵۱۶ عضو شامل ۸۰۴۹ خانواده عراقی و ۵۱۵۳ خانواده سوری است.

این اردوگاه همچنین شامل ۲۴۴۸ خانواده اعم از زن و کودک، اعضا و زندانیان و جنگجویان خارجی داعش با تعداد ۸۲۴۵ نفر است.

کد خبر 21289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha