واکنش جو بایدن به سوء قصد نافرجام علیه مصطفی کاظمی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای حمله به اقامتگاه نخست وزیر عراق را به شدت محکوم و اعلام کرد: کسانی که تلاش کردند الکاظمی را هدف بگیرند قصد داشتند کشور عراق را نابود کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، جو بایدن در این بیانیه اعلام کرد: باید ضمن محکوم کردن شدید حمله تروریستی که منزل مصطفی کاظمی،‌ نخست‌وزیر عراق را هدف گرفت، گفت: عوامل این حمله تلاش داشتند روند دمکراسی در عراق را از بین ببرند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تأکید کرد: من از اینکه نخست وزیر آسیب ندیده است آسوده‌خاطرم و مدیریتی را که وی در دعوت به آرامش، خویشتنداری و گفت‌وگو برای حمایت از سازمان‌های دولتی و تقویت دموکراسی که عراقی‌ها بسیار سزاوار آن هستند، نشان داده است ستایش می‌کنم.

بایدن اشاره کرد: دستوراتی را به تیم امنیت ملی ویژه خود داده تا کمک‌های لازم و مناسب را به نیروهای امنیتی در جریان انجام تحقیقات درباره این حمله و مشخص کردن عوامل آن ارائه کنند.

او اضافه کرد: باید عوامل این حمله تروریستی علیه کشور عراق محاکمه و مجازات شوند، من با شدیدترین عبارات کسانی که از خشونت برای نابودی دمکراسی در عراق استفاده می‌کنند، محکوم می‌کنم.

او تاکید کرد: آمریکا با قاطعیت در کنار ملت، دولت عراق و کسانی که در تلاش برای حمایت از حاکمیت و استقلال این کشور هستند، ایستاده است.

ساعتی پیش نیز "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا تلفنی با مصطفی کاظمی صحبت کرده و خشم و نگرانی خود را درباره اقدام برای ترور وی ابراز داشت.

یادآور می شود کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از حمله یک پهپاد انفجاری به محل اقامت مصطفی کاظمی در منطقه سبز بغداد خبر داد و اعلام کرد که سوءقصد به جان نخست‌وزیر ناکام مانده و وی در سلامت کامل است. این حمله با محکومیت گسترده ای از سوی جریانات سیاسی داخلی عراق مواجه شده است. اما برخی از احزاب و جریانات عراقی، این اقدام را "نمایشی" توصیف کرده اند.

کد خبر 20766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha