بهره مندی 67 درصد جمعیت آذربایجان غربی از خدمات دفع فاضلاب

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از تحت پوشش بودن 67 درصد جمعیت استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب خبر داد.

به گزارش کردپرس، بهزاد علیزاده در یک گفت و گوی خبری با اعلام اینکه میانگین تحت پوشش بودن جمعیت استان از سامانه های فاضلاب نسبت به میانگین کشوری بالا است، افزود: این میزان در شهر ارومیه بیش از 77 درصد است.
او در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در مناطق حاشیه شهر ارومیه گفت: در مناطق قره حسنلو، سالار و کوی لاله با توجه به عدم تهیه طرح تفصیلی منطقه، شبکه های فاضلاب اجرا نشده که با هماهنگی های لازم با شهرداری مقرر شده نقشه تفصیلی این مناطق تهیه تا نسبت به اجرای شبکه های فاضلاب اقدام شود.

او ادامه داذ:برای این مناطق بایستی خط دوم انتقال فاضلاب اجرا شود که برای این منظور پیش بینی های لازم برای اجرای خط 7 کیلومتری انجام که در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی شهردای، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست معاونت بهره برداری وتوسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اجرای سامانه های جمع آوری فاضلاب در شهرهای تکاب و شاهین دژ نیز گفت: در شهر شاهین دژ50 کیلومتر شبکه جمع آوری به همراه ساختمان تصفیه خانه اجرا شده و در شهر تکاب نیز هماهنگی های لازم با وزارت نیرو برای اخذ مجوز ماده 23 از سازمان برنامه و بودجه برای آغاز عملیات اجرایی فاضلاب در این شهر انجام شده است.

به گزارش کردپرس،فاضلاب شاهین دژ بیش از 7 سال در مرحله داوری قرار داشت.نبود فاضلاب مشکلات بسیار جدی بهداشتی، محیط زیستی برای مردم این دو شهرستان ایجاد کرده است.

نماینده شهرستان های تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی پیشتر خطاب به وزیر نیرو از عدم اقدام اساسی برای رفع مشکل فاضلاب شهرستان های تکاب و شاهین دژ به شدت انتقاد کرده و گفته بود: آیا وزیر محترم در قبال مشکلات شخصی خود نیز اینگونه عمل می کنند؟!

کد خبر 20715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha