ائتلاف نصر : هدف از نشست جریانات شیعه در منزل نوری مالکی، ایجاد ائتلاف سیاسی یا تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ائتلاف نصر به ریاست حیدر عبادی نخست وزیر اسبق عراق تأکید کرد هدف از نشست امشب جریانات شیعه در منزل نوری مالکی، ایجاد یک ائتلاف سیاسی یا تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس عراق نیست.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، این ائتلاف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هدف از این نشست، خارج کردن اعتراضات به روند انتخابات از یک چارچوب مذهبی و فرقه ای به سطح ملی با هدف ارائه دیدگاهها و راه حل ها برای بحران کنونی، تضمین ادامه روند دمکراتیک کشور از راههایی است که نظم و حاکمیت کشور را حفظ و بیانگر خواست و اراده ملت باشد.

در این بیانیه آمده است: هدف از این نشست ملی و چارچوب هماهنگی، ایجاد ائتلاف سیاسی جدید یا تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس یا حذف هیچ کدام از جریانات سیاسی نیست. بلکه هدف آن، ایجاد یک گفتگوی ملی برای بررسی راههای پایان دادن به بحران است.

ائتلاف نصر همچنین در پایان خواستار تغییر ساختار اعتراضات به نتایج انتخابات از جنبه مذهبی و فرقه ای به چارچوب ملی شد.

یادآور می شود به دنبال ناکامی جریانات سیاسی بزرگ عراق در حفظ جایگاهشان در انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر، اتهاماتی درباره تقلب در انتخابات مطرح شده است و بسیاری از این جریانات، از پذیرش نتایج انتخابات خودداری کرده اند. هواداران این جریانات با برگزاری تظاهرات به نتایج مذکور اعتراض می کنند. این در حالی است که رایزنی احزاب و جریانات برنده برای تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس برای معرفی نخست وزیر و کابینه در جریان است.

کد خبر 19779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha