وزارت بهداشت و درمان یک وزارت درآمد زا است/ 80 درصد پرستاران زیر خط فقر هستند

سرویس آذربایجان غربی- مسعود مجرد، فعال صنفی حوزه سلامت می گوید: علیرغم افزایش حقوق کارکنان دولت علی الخصوص کارکنان وزارت بهداشت در تقابل با تورم موجود در سال جاری، هنوز بالای 80 درصد از پرستاران زیر خط فقر هستند و درآمد آنها کفاف هزینه های ماهیانه زندگی را نمی دهد.

به گزارش کردپرس، به نقل از خانه پرستار؛ مسعود مجرد، فعال صنفی حوزه سلامت در ارتباط با اعلام رسانه ای میزان حقوق و دستمزد پرستاران توسط معاون توسعه وزارت بهداشت و درمان در شبکه خبر به مناسبت روز پرستار افزود: با توجه به اینکه طبق اعلام تعریف خط فقر توسط سازمان های جهانی در واقع حداقل درآمدی است که برای زندگی در یک کشور نیاز بوده و با چنین خط معیاری و در نظر گرفتن اینکه در خرداد سال 99 خط فقر برای یک خانوار 4 نفری حدودا 10 میلیون تومان اعلام شده است، افزایش حقوق کارکنان دولت علی الخصوص کارکنان وزارت بهداشت در تقابل با تورم موجود در سال 99 کار چندان شاقی نبوده است.

او ادامه می دهد: با وجود تمام توضیحات جناب دکتر تقوی نژاد باز هم بالای 80 درصد از پرستاران زیر خط فقر میباشند و درآمد آنها کفاف هزینه های ماهیانه زندگی را نمی دهد.

مجرد بیان کرد: به دنبال توضیحات معاون توسعه وزارت در شبکه خبر، بسیاری از پرستاران معترض بودند و اعلام می کردند چرا حقوق سایر ارگان ها و وزارت خانه ها به این شیوه توسط مدیران وزارتخانه ها در رسانه ملی اعلام نمی شود ؟!

او با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان یک وزارت درآمد زا است، تاکید کرد: ولی کارکنان آن در این وزارتخانه نسبت به کارکنان سایر وزارتخانه ها از کمترین امکانات و مزایای رفاهی بهره مند هستند به نوعی که اکثر ادارات و وزارتخانه ها در اکثر نقاط کشور دارای خانه های سازمانی و اماکنی برای اسکان هستند ولی چنین چیزی در وزارت بهداشت بسیار به ندرت وجود دارد .

مجرد همچنین در اعتراض به مبلغ اعلام شده برای کارانه و اضافه کاری پرستاران اظهار داشت: در خوشبینانه ترین حالت جمع کارانه و اضافه کار پرستاران به طور متوسط در هر ماه یک میلیون و دویست هزار تومان است که توسط دکتر تقوی نژاد بیش از سه میلیون اعلام شد و این در حالیست که همین مبلغ اضافه کار و کارانه به طور متوسط با 8 ماه تاخیر پرداخت می شود . البته لازم به ذکر است که اضافه کاری پرستاران بیشتر به دلیل کمبود نیروی انسانی و حالت اجباری و در واقع به نفع سیستم است .

فعال صنفی در پایان ضمن تشکر از وزارت جهت درج فوق العاده ویژه در احکام کارکنان این وزارتخانه و بیان اینکه بالاخره فوق العاده ویژه کارکنان با تاخیر نسبت به وزارتخانه های دیگر زده شد؛ اعلام کرد: با وجود این افزایش و با وجود فشار کاری و سختی شرایط کاری پرستاران ؛ هنوز بالای 80 درصد پرستاران در کشور زیر خط فقر هستند.

کد خبر 1966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha