بحران کم آبی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- چندین سازمان امدادی نسبت به بروز بحران انسانی در شمال شرق سوریه بر اثر کمبود شدید آب هشدار داده اند.

به گزارش کردپرس، طی یک سال گذشته چندین نهاد امدادی بین المللی نسبت به بروز بحران انسانی و شیوع بیماری در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بر اثر آلودگی و کاهش شدید دسترسی به آب شرب هشدار داده اند.

سازمان نجات کودکان روز سه شنبه در بیانیه ای از عدم دسترسی کودکان در عراق و شمال شرق سوریه بر اثر خشکسالی، کاهش سطح آب رودخانه ها و از کار افتادن ایستگاه های پمپاژ آب خبر داد.

این سازمان امدادرسان در این بیانه، از مبتلا شدن بیش از 56000 نفر به بیماری اسهال و 17000 تن به بیماری لیشمانیا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است. سازمان نجات کودکان علت اصلی بروزاین بیماریها را عدم دسترسی مردم شمال شرق سوریه بویژه کودکان به آب شرب سالم دانسته است.

سازمان مرسی کورپس نیز به شبکه الجزیره گفته است این سازمان نیز همین تعداد بیمار مبتلا به اسهال و لیشمانیا را در شمال شرق سوریه ثبت کرده است.

مقامات کرد سوریه و برخی نهادهای مدنی در شمال شرق سوریه علت اصلی بی آبی در این منطقه را بستن آب شرب به روی این منطقه از سوی ترکیه دانسته اند.

محمد از مسئولان سازمان مرسی کورپس همچنین به از کار افتادن 96 دستپاه پمپاژ آب دیگر در این منطقه به دلیل کاهش سطح آب رود فرات خبر داد. او به الجزیره گفت جوامعی که در این مناطق زندگی می کنند دسترسی بسیار محدودی به آب آشامیدنی دارند.

محمد درباره شدت بحران آب در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت برخی انواده ها مجبورند 40 درصد درآمد خود را صرف خرید آب آشامیدنی کنند.

کد خبر 19631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha