برخورد با متخلفان  عرضه مرغ در کردستان/تولید مرغ 8 درصد افزایش یافت

سرویس کردستان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه تولید مرغ در استان بیشتر از میزان مصرف است و نباید در توزیع مرغ مشکلی در سطح استان داشته باشیم، گفت: به شدت با متخلفان بازار مرغ استان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری در شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی که با محوریت تنظیم بازار مرغ کردستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه در سال جاری با تلاش همکاران، مجموعه شرایط برای تولید مرغ در استان فراهم شده، گفت: خوشبختانه امسال میزان تولید مرغ نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همچون گذشته مازاد بر نیاز استان مرغ تولید کرده ایم.

وی با بیان اینکه عزم دولت برای تامین نهاده های دام طیور در کشور جدی است، اظهار کرد: تامین و توزیع نهاده های دام و طیور در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در این راستا مشکل خاصی نداشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: به طور متوسط مصرف روزانه مرغ در شهر سنندج 50 تن است که علاو بر مرغداری های سطح شهر از مرغداری های شهرستان های دیگر استان هم برای تامین مرغ شهر سنندج اقدام کرده ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: در حال حاظر 73 مرغداری در استان آماده عرضه به بازار است که در همین جلسه برنامه ریزی لازم برای عرضه مرغ این واحدها به بازار انجام می شود.

سیداحمد ذکریای نژاد با بیان اینکه در این مرغداری ها بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه مرغ با سن 45 تا 50 روزه داریم، ادامه داد: در روزهای آتی با برنامه ریزی مدون این مرغ ها به بازار عرضه و در شهرستان های استان توزیع می شود.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان هم با اشاره به واگذاری تنظیم بازار محصولات کشاورزی به بخش کشاورزی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و واحدهای نظارتی استان خواست که با حساسیت بر توزیع اقلام اساسی همچون برنج، شکر، روغن و ... در شهرستان ها نظارت کنند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کردستان هم از روند خوب واردات کودهای شیمیای به استان خبر داد و یادآور شد: به اندازه کافی برای کشت های پاییزه در استان کود ذخیره سازی شده است و مشکلی در تامین کود شیمیای برای کشت های پاییزه نداریم.

محمد شهیاد با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه 2 هزار تن بیشتر کود اوره برای استان خریداری شده است، گفت: باید مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در صدور حواله های الکترونیکی توزیع کود حساسیت و سرعت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 19287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha