عضو کمیسیون انتخابات عراق: در مقابل نتایج یا تعداد کرسی های فراکسیون ها مسئولیتی نداریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد درباره نتایج یا تعداد نمایندگان فراکسیون ها در مجلس هیچ مسئولیتی ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، عماد جمیل عضو بخش اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات عراق در این باره گفت: در رسانه ها شایعاتی مبتنی بر اطلاعاتی غیر واقعی منتشر شده است و قبل از اعلام نتایج هیچ گونه شکایت یا اعتراضی به روند انتخابات ثبت نشده است.

جمیل افزود: بعد از اعلام نتایج، حملات شدیدی علیه کمیسیون انتخابات صورت گرفت که فاقد هر گونه دلیل یا سند دقیقی بود و ویدئوهای منتشره مبنی بر اشتباه بودن تاریخ دستگاهها یا وجود تناقض با نتیجه نهایی، غیر واقعی است.

این مقام انتخاباتی عراق تأکید: نتایج منتشره که پس از پایان رأی گیری در حوزه ها، به نامزدها ارائه شد نشان دهنده صحت روند انتخابات است و از ادامه رأی گیری پس از پایان ساعت تعیین شده یعنی شش عصر روز یکشنبه جلوگیری شد.

عماد جمیل افزود: تاریخ های عقب افتاده در تعداد محدودی از دستگاههای رأی گیری و به دلیل اشکال فنی در آن ثبت شده است که این آرا بازشماری خواهند شد.

عضو تیم اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات عراق تصریح کرد: پس از 24 ساعت از پایان رأی گیری، نتایج 96 درصد آرا اعلام شد و فقط شمارش آرای حوزه هایی باقی مانده است که قرار است آرای آنها به صورت دستی شمارش شود و در هر حوزه انتخابیه، آرای یک حوزه رأی گیری به صورت دستی بازشماری می شود و در اولین نشست کمیسیون پس از برگزاری انتخابات، این موضوع اعلام گردید.

عماد جمیل افزود: پس از اعلام نتایج، آرای 8273 صندوق رأی گیری عمومی و 595 صندوق رأی گیری ویژه و 86 صندوق آرای آوارگان به صورت دستی شمارش شد و نتایج آن، باعث ایجاد تغییراتی در آرا شد که شکایاتی در این زمینه مطرح شده است و کمیسیون باید این آرا را مورد بازشماری قرار دهد و پس از اثبات ادله، نتایج را اعلام نماید.

این مقام انتخاباتی عراق تأکید کرد: در حال حاضر شمارش آرای 3681 حوزه باقی مانده است که مورد بازشماری قرار می گیرند و کمیسیون در مقابل فشارهای تسلیم نخواهد شد و عملیات بازشماری آرا در حوزه های باقیمانده در روزهای جمعه و شنبه انجام خواهد شد تا نتایج انتخابات به صورت نهایی اعلام شود. پس از آن امکان ثبت شکایت انتخاباتی وجود خواهد داشت. زیرا هنوز این امکان فراهم است.

عماد جمیل تأکید کرد: پیش بینی می کنیم نتایج صندوق هایی که مورد شمارش قرار نگرفته اند هیچ گونه تغییر مؤثری در نتایج کلی و معادله به وجود نیاورند.

عضو دفتر اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات عراق در پایان تصریح کرد: کمیسیون انتخابات درباره نتایج اعلام شده در رسانه ها یا شبکه های اجتماعی درباره تعداد کرسی های فراکسیون ها یا فهرست ها و اسامی برندگان انتخابات هیچ مسئولیتی ندارد. زیرا نتایج نهایی انتخابات هنوز تکمیل نشده است.

کد خبر 19170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha