تخصیص٤٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب عشایر آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: امسال برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر در مجموع اعتبارات ملی و استانی ٤٠٠ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش کردپرس، علی ناجی با اشاره به تاثیرات خشکسالی شدید بر زندگی عشایر استان در سال زراعی جاری گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو بوده و به همین دلیل مجبور شدند زودتر از اتمام تقویم کوچ از ییلاقات خارج شوند.

او افزود: امسال برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر از اعتبارات ملی حدود ۱۱۰ میلیارد ریال و از اعتبارات استانی حدود ۲۹۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با تخصیص این اعتبارات امید است بتوانیم مشکلات اب شرب عشایر را تا حدودی برطرف کنیم.

ناجی ادامه داد: طی سال جاری ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌ دامی اعم از جو، ذرت و ....بین عشایر استان توزیع شده است .

او اضافه کرد: حدود ۳۲ درصد از کارت شناسایی و تردد دام عشایری استان صادر شده است و عشایر از طریق سامانه اعلام شده و تشکل‌های عشایری برای دریافت کارت مذکور در اسرع وقت اقدام کنند

مدیرکل امور عشایر استان گفت: عشایر در تولید و ارتقای اقتصاد استان و کشور نقش اساسی دارند و ما وظیفه خدمت به این قشر مدافع نظام را داریم و انتظار می‌رود با حمایت مسؤولین راه دسترسی عشایر به ییلاقات هموار شود.

ناجی با بیان اینکه دولت در صدد توسعه زیرساختها برای حمایت از عشایر است، افزود: ایجاد مدارس، تامین آب شرب و برق ، احداث جاده های ارتباطی و... نمونه ای از تلاشهای دولت برای حمایت از عشایر استان است.

او در پایان تصریح کرد: انجام تعهدات و وظایف دستگاههای اجرائی در توسعه مناطق عشایری و ارتقای شاخص های برخورداری و رفع محرومیت از جامعه عشایری با همکاری دستگاههای اجرائی امکانپذیر است.

کد خبر 18979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha