کمیسیون انتخابات عراق: نتایج انتخابات به زودی اعلام می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرد میزان مشارکت و نتایج انتخابات را به زودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، خلف عدنان، رئیس کمیسیون انتخابات عراق شامگاه یکشنبه در یک نشست خبری پس از پایان عملیات رای‌گیری انتخابات پارلمانی زودهنگام، بر اعلام هرچه سریعتر نتایج انتخابات تأکید کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات عراق ادامه داد: هر نامزدی حق دارد به شکلی محرمانه شکایت خود را به صورت محرمانه به کمیسیون ارسال کند.

عدنان خلف همچنین اعلام کرد که در صورت وصول شکایت، همه تخلفات ثبت و توسط شورای تجدید نظر بررسی می‌شود.

وی افزود: سراسر روند انتخابات عراق برای ما مایه مباهات بوده است و از همه نهادهای حمایتی که امنیت این انتخابات را تأمین کردند، تشکر می‌کنیم.

خلف تأکید کرد: کمیسیون انتخابات پیام های اطمینان بخشی به افکار عمومی عراق ارسال و اعلام کرد آرای شهروندان امانت بزرگی بر عهده شهروندان است.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق همچنین گفت: اشکالات فنی در برخی حوزه های رأی گیری را به سرعت برطرف کردیم.

این مقام انتخاباتی عراق اظهار امیدواری کرد نتایج انتخابات عراق موجبات رضایت همه شهروندان آن کشور و نیروهای سیاسی را فراهم آورد.

عدنان خلف خاطرنشان کرد: هیأت نمایندگی سازمان ملل در بغداد، گزارش مفصلی را درباره انتخابات عراق در مدت 30 روز ارائه خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات پارلمانی عراق در پایان از شورای عالی قضایی، کمیته عالی تأمین امنیت انتخابات، تیم های نظارتی سازمان ملل و اتحادیه اروپا و رسانه ها به خاطر مشارکتشان در "برگزاری موفق انتخابات" تقدیر و تشکر کرد.

طبق بیانیه رسمی کمیسیون انتخابات ۲۴.۹ میلیون عراقی از حدود ۴۰ میلیون نفر حق رای دادن در روند رای گیری را دارند و ۱۴.۳ میلیون عراقی نیز کارت الکترونیکی شرکت در انتخابات را دریافت کرده‌اند.

انتخابات پارلمانی عراق امروز یکشنبه 18 مهرماه ساعت ۷ صبح آغاز و رأس ساعت ۶ عصر به وقت محلی به پایان رسید.

کمیته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق طرح امنیتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی را موفقیت‌آمیز خواند.

این انتخابات یک سال زودتر از موعد مقرر و پس از برکناری دولت قبل در جریان اعتراضات مردمی ۲۰۱۹ علیه فساد برگزار شده است.

کد خبر 18873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha