جزئیات طرح خرید تضمینی دام‌های پیر و حذفی عشایر

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل اداره امور عشایری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس، جزئیات طرح حمایتی خرید دام های پیر و حذفی عشایر و فروش جو با نرخ یارانه ای را تشریح کرد.

به گزارش کردپرس؛ بهزاد محمدی در این گفتگو گفت: به منظور حمایت از جامعه عشایری در شرایط دشوار خشکسالی، در قالب یک طرح میش ها و بزهای حذفی و پیر (غیر آبستن) با قیمت هر کیلو ۲۸ هزار تومان خریداری می شود.

وی افزود: در برابر فروش هر کیلو دام زنده، ۳ کیلو جو به صورت جداگانه به قیمت یارانه ای ۲۱۰۰ تومان از طرف شرکت پشتیباتی امور دام تحویل دامدار می شود.

مدیرکل اداره امور عشایری استان کرمانشاه عنوان کرد: پشتیبانی امور دام استان و شرکت های تعاونی موظف هستند نسبت به شناسایی و معرفی عشایر به کشتارگاه فوائدی ماهیدشت اقدام کنند.

وی افزود: در کشتارگاه فوائدی یک کمیسیون خرید متشکل از نماینده امور عشایری، پشتیبانی امور دام، اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی مستقر هستند و دام ها را خریداری می کنند.

محمدی گفت: در طرح اولیه می‌بایست دام ها در محل استقرار سیاه چادرها شناسایی و تایید می‌شد و پس از بیمه، دام ها از طریق ماشین های کددار به کشتارگاه منتقل می‌شد که این شکل از کار برای عشایر بسیار دشوار بود و با رایزنی های انجام شده این امکان را فراهم کردیم که عشایر پس از دریافت معرفی نامه و پلاک کوبی دام‌ها، آن ها را با همان ماشین‌های وانت نیسان خودشان به محل کشتارگاه منتقل کنند.

وی افزود: معرفی نامه یا برگه تردد یک روزه توسط اداره عشایری هر شهرستان صادر می‌شود که در آن مشخصات دامدار و دام بر اساس پلاک در آن ثبت می‌شود و تحویل دامدار می‌گردد تا برای تردد مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل اداره امور عشایری گفت: امکان خوبی فراهم شده تا در این شرایط خشکسالی تعدادی از دام‌های پیر و حذفی عشایر خریداری شود و از عشایر تقاضا داریم از این امکان استفاده کنند.

کد خبر 18868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha