تاکید بافل طالبانی بر سازماندهی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان در دیدار با فرماندهان پیشمرگ بر ضرورت سازماندهی این نیروها تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، بافل طالبانی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان با شورای عالی فرماندهی نیروهای پیشمرگ این حزب و مسئولین محورهای مواضع پیشمرگ دیدار کرد.

در این دیدار وی به نقش نیروهای پیشمرگ در تامین امنیت و ثبات اقلیم کردستان اشاره و بر ضرورت سازماندهی نیروهای پیشمرگ و متحد ساختن آنان به عنوان یک نیروی واحد تاکید کرد.

همچنین گفت که باید آموزش های نظامی نیروهای پیشمرگ در چارچوبی علمی و منطبق با تحولات جهانی ادامه داشته و اصلاحات در این نیروها صورت بگیرد.

خطر بقایای داعش در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد و ضرورت هماهنگی و همکاری امنیتی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای داخلی و ائتلاف جهانی برای مقابله با ترور از دیگر محورهای گفتگوهای بافل طالبانی و فرماندهان پیشمرگ اعلام شده است.

لازم به ذکر است با وجود تشکیل دولت اقلیم و وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، هنوز بخش اعظم نیروهای پیشمرگ در چارچوب دو لشکر 70 و80 تحت اختیار و فرمان دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان (پارتی) بوده و تلاش ها برای خارج ساختن نیروهای پیشمرگ از سلطه این احزاب و متحد ساختن آنان هنوز به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 1858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha